Klacht: Douane kosten voor artikel twv. minder dan €22

op 07 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ref.: 3SRGAT1722433

Geachte heer, mevrouw,

Het 088 telefoonnummer is al een week onbereikbaar.
Wederom heb ik met het algemene 0900 klantenservicenummer gebeld en gesproken met dhr. Sharif Sheikkar.

Ik weet niet hoe vaak ik nog moet benadrukken dat het betreffende artikel €19,99 was.
Als bewijs heb ik de aankoop bon, PayPal afschrijving en de oorspronkelijke advertentie opgestuurd!

Desondanks krijg ik maar een gedeeltelijke vergoeding van €5,25 ipv. de €18.25 die ik voor de douane verwerking heb betaald.

Overduidelijk staat op jullie site dat voor artikelen onder de waarde van €22 geen kosten worden berekend, dus waarom ik niet de volledige douane kosten vergoed krijg is mij geheel onduidelijk!

Graag ontvang ik deze nog, danwel de reden waarom het niet teruggestort wordt?

In afwachting op een reactie, teken ik,

Mvg

Gewenste Oplossing:

Vergoeding douanekosten

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 07 juli 2017 om 14:09 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Koppe,

Uit uw bericht begrijp ik dat u import kosten moet betalen voor een zending die onder de 22 euro was. Dit is natuurlijk niet de bedoeling en daarom bied ik u mijn oprechte excuses aan voor het ongemak.

Ik begrijp dat u de BTW weer terug heeft ontvangen van de douane maar de inklaringskosten nog niet. Deze kosten kunt u niet terug krijgen omdat deze kosten al zijn gemaakt door PostNL om de inklaring mee uit te voeren. De kosten zijn dus al gemaakt en die moeten betaald worden. Daarom kan ik het terug gestort worden.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door NRKoppe