Klacht: doorgezakt matras

op 07 september 2018 over Beter Bed in de categorie Bedden

Op 18 november 2016 heb ik een matras gekocht bij Beter Bed: Matras Gold Pocket Deluxe Gel 090×200. Typenummer: 10450MIT00
Dit was mij aangeraden door de verkoopster bij Beter Bed (zijligger, gewicht etc.). Echter na ruim 1,5 jaar is het matras doorgezakt, probeer ik op de randen te liggen waarmee ik nog enige steun heb. Door het doorgezakte matras heb ik in de loop der tijd toenemende rugklachten gekregen.

Op 26 augustus 2018 ben ik naar Beter Bed gegaan waar ik het matras heb gekocht. Hier heb ik aangegeven wat er aan de hand is. De verkoopster liet mij vervolgens op hetzelfde type matras liggen en dat bleek te zacht te zijn (qua houding), tevens daarna nog een harder matras geprobeerd wat er beter uitzag, maar ook beter ligt. Opmerkelijk genoeg werd er specifiek geïnformeerd wie het matras mij destijds had verkocht, de huidige verkoopster herkende de voormalige verkoopster n.a.v. de beschrijving. Na overleg tussen de Beter Bed collega’s in de winkel adviseerde zij om dit via de klantenservice te regelen en zij hebben hier voor mij een melding van gemaakt.

In de dagen erna ontving ik al vrij snel een brief van klantenservice met de mededeling dat zij pas op 8 oktober langs kunnen komen voor een onderzoek van het matras. (Dat is ruim een maand later!) Dinsdagochtend klantenservice gebeld met de vraag of dit niet eerder kon i.v.m. de rugklachten, die steeds meer toenemen. De vriendelijke medewerkster kon mij niet eerder dan 4 oktober inplannen. Zij gaf wel aan de melding door te zetten naar de afdeling die de medische spoedgevallen bekijkt. Zij gaf hierbij aan dat de betreffende afdeling het ontzettend druk heeft en het wel een paar dagen kon duren.
Vrijdag 31 augustus nog niets van Beter Bed vernomen. Zelf maar gebeld, de Beter Bed medewerkster kon “zien” dat de melding was doorgezet en heeft nogmaals een “spoed”-melding gedaan en aan mij gevraagd om in ieder geval maandag af te wachten.
Maandag 3 September geen contact door Beter Bed met mij opgenomen, dinsdag 4 september geen contact door Beter Bed met mij opgenomen…

Het feit dat hier niet wordt teruggebeld noem ik geen klantenservice! Ik krijg hierbij toch echt het gevoel aan het lijntje gehouden te worden, terwijl ik toch in alle redelijkheid afwacht!
Mijn rug gaat nu langzaam naar de kl0te. Van een matras in deze prijsklasse mag je toch enige kwaliteit verwachten, dat een matras binnen 2 jaar doorzaktte zacht of whatever is kan gebeuren, maar dat je vervolgens aan je lot wordt overgelaten is uitermate verontrustend van een zaak zoals Beter Bed. Tevens als ik dan merk dat de medewerksters in de winkel, die mij overigens vriendelijk hebben geholpen, specifiek naar de ex-medewerker vragen en haar herkennen (en niet omdat zij niet goed functioneerde), het gevoel mij bekruipt dat ik destijds niet goed geadviseerd ben!

Ordernr. 4403434
Service melding 302237410

Wat ik verwacht van een winkel zoals Beter Bed, is dat het matras met spoed bekeken wordt (met daaraan een spoed gekoppelde actie) of dat ik met spoed voor een kundig advies van een verkoop(sterer) in één van de winkels terecht kan en dat het matras z.s.m. voor een correct geadviseerd matras omgeruild wordt.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Beter Bed over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Beter Bed in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Beter Bed een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Beter Bed

Heeft op 07 september 2018 om 08:43 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door mardanx