Klacht: discriminatie op afkomst

op 01 augustus 2012 over Weena Wonen in de categorie Woningcorporaties

Ik ben op zoek naar een kamer voor mijn 19 jarige neefje ik heb op marktplaats gekeken en kwam deze bedrijf tegen met vele kamers weena wonen in rotterdam ik belde deze meneer op en vroeg of hij kamers vrij heeft hij zei van wel dit was op 30 juli 2012 ik telde zelf zon 6 kamers in de prijsklasse dat ik zocht hij vroeg me of hij student is ik zei ja en hij vroeg me naar de afkomst van mn neef wat ik vreemd vond ik zei antiliaans is ik vroeg waarom hij zei dat de studenten willen bepalen wie er komt te wonen maar ik heb geen uitnodiging gehad hij zou uitzoeken en als ik niets hoorde had hij niks hij bedoelt de studenten willen geen anti denk ik of hij ik belde deze meneer op 31 juli 2012 zelf op of hij een kamer vrij had hij zei dat hij niets geeft gisteren had hij veel vandaag niet het lag aan de persoon dat over de advertentie gaat over de kamers op het web smoes natuurlijk ik heb andere personen vandaag laten opbellen met nederlandse accent om te vragen of hij kamers nog had wel je raad het hij had genoeg en deze meneer is notabene ook een buitenlander ik hoor aan zijn accent op de telefoon ik vind dat mijn neef geen eerlijke kans heeft gekregen om een kamer te krijgen en dit omdat hij van antiliaanse afkomst is daarom mensen beware je krijgt geen eerlijke kans hier bij weena wonen in rotterdam

deze bedrijf laten weten dat iedereen een gelijke kans verdient je moet niet mensen afrekenen op hun afkomst hij moet een hiervoor worden aangesproken

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Weena Wonen in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Weena Wonen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Weena Wonen

Heeft op 05 juli 2016 om 11:36 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Als u zelf geen student bent dan komt u niet in aanmerking voor een kamer waar beide medebewoners studenten zijn.

En de medestudenten die langer daar wonden zochten een student voor die kamer.

Toe wij aan de medestudenten hebben verteld dat de geïnteresseerde klant geen student was wilden ze helaas de klant niet accepteren.

Dus wij hebben ook niet te zeggen als makelaar zijn in dit geval.

Wij vinden dat wij u goed hebben behandeld.

Als u een andere kamer zoekt dan kunt u ons terug bellen.

Hopelijk hebben wij jullie voldoende geïnformeerd.

Groeten Nico.

Bericht van Weena Wonen

5 maanden geleden - Beste u heeft dit bericht gestuurd op 31-07-2012. Klacht gemeld door : linaisa emmanuel lemmanuel Contact via lemmanuel40@hotmail.com 0641994674 Adres st maartensdijkstraat 13 3086 th rotterdam 1-Deze website is bedoeld om beide partijen die een conflict hebben bij elkaar te brengen en in overleg met elkaar een oplossing te kunnen vinden. (als een conflict of schaadde is ontstaan) 2-U heeft zeker een verkeerde beeld over onze team. Zie ook op onze facebook pagina’s hoe veel tevreden klanten hebben wij in onze bestanden rond 3500. Mogen wij u bellen dit misverstand te bespreken? Wij zien graag uw reactie tegemoet. Met vriendelijke groet. Alex

Bericht van Weena Wonen

4 maanden geleden - Beste heer / mevrouw, Onze vriendelijke verzoek aan u is. Niemand word beter van als wij de schuld aan elkaar willen schuiven. Zand erover even goede vrienden zijn. Als u een advies wil geven dan horen wij graag van u. De zelfde actie gaan wij ook doen met de andere mensen die een klacht hebben gestuurd. Onze vriendelijke verzoek aan u is. Als u bereid ben om uw klacht in te treken dan krijgt u van ons een bos bloemen als goed wil. U kunt die bij ons komen ophalen of wij kunnen naar uw adres toe sturen via een bloemist in de beurt waar uw woont als goed wil. Wij zien graag uw reactie tegemoet. Met vriendelijke groet. Alex

Bericht van Weena Wonen

4 maanden geleden - Beste Linaisa, Vandaag op 27-02-2017 hebben wij u gebeld en gesproken over dat gesprek die wij vijf jaar geleden hebben gehad. De gesprek ging toen over een kamer die uw zocht voor uw neef. Na dat wij u verteld hebben over de regels en van onze voorwaarden van onze bedrijf zijn wij samen overeen gekomen dat u de klacht gaat intrekken. U krijgt van ons wel een bos bloemen toe gestuurd naar uw woon adres. Wij wensen u het beste. Met vriendelijke groet. Alex

Alle klachten die gemeld zijn door naisa