Klacht: Directpay via email onbereikbaar

op 27 juli 2017 over Directpay in de categorie Betalingsdiensten

Geachte,

Ik heb een brief van Directpay ontvangen waarop geen telefoonnummer staat vermeld. Dus heb ik een email verzonden met daarin een betalingsverzoek van 6 termijnen. Hierop heb ik tot op heden (een 30 dagen later) nog GEEN antwoord op ontvangen.

Na zo’n lange tijd geen reactie gehad te hebben (omdat ik geduld moest hebben, zie bijlage) heb ik maar besloten om het telefoonnummer op te zoeken en contact te leggen met Directpay.

Directpay wist mij te vertellen dat ze ondertussen het dossier hebben doorgezet naar Webcasso (dezelfde eigenaar als Directpay). Met Webcasso kan ik geen betalings afpraak maken, maar er worden wel extra incasso kosten rekent. Dit vind ik erg vervelend. Directpay beschuldigde mij van dat ikzelf maar via het internet het telefoonnummer op moest zoeken en telefonisch contact met hun had moeten leggen en dat daarmee waarschijnlijk het dossier niet naar Webcasso was gegaan.

Maar zoals al eerder vermeld. Moest ik geduld hebben en staat er geen telefoonnummer op de brieven die hun sturen. Ik dacht eerst dat ze helemaal geen telefoonnummer hadden, maar via de email reageren ze ook niet!

Prima dat jullie het druk hebben, maar na 30 dagen nog steeds geen reactie?

Ik zou graag alsnog mijn betalingen na willen komen en het voorgestelde bedrag gewoon te betalen in termijnen. Het gaat om 1100,- euro en dat kan ik niet in 1x betalen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Directpay over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Directpay in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Directpay een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Directpay

Heeft op 02 augustus 2017 om 13:45 geantwoord

Heeft op 02 augustus 2017 om 16:15 geantwoord

Geachte,

Ik heb ook nergens gesteld dat het niet antwoorden een verplichting van een betalingsregeling is!? Ik noem reageren namelijk een stukje fatsoen en oplossing gericht. Dat is bij Directpay - Webcasso ver te zoeken. Ik heb tot op heden NOG STEEDS GEEN reactie gehad per email. Ik ben benieuwd wat jullie opdrachtgevers ervan vinden hoe jullie met hun klanten omgaan en ik zal zeker mijn ongenoegen met hun delen en bij instanties mijn klachten melden van jullie praktijken.

Regelrecht schandalig. Cowboy incasso's. Niet reageren bij een wel willende klant en totaal niet oplossing gericht maar puur winstgevend gericht. Slecht te bereiken en ervan uitgaan dat iedereen toegang heeft tot internet is ook achterhaald. Internet is namelijk nog GEEN primaire levensbehoefte volgens de wet.

Uw slecht beargumenteerd bericht getuigd al van het feit dat jullie helemaal geen oplossing willen, maar zoveel mogelijk incasso's willen onderbrengen bij jullie moeder/dochters onderneming Webcasso. Daar zal jullie opdrachtgevers blij mee zijn! En dan als top van de ijsberg de slogan van Webcasso \"Voorkomt erger\". Wat een grap. \"Maakt erger\" is veel meer van toepassing. Geen betalingsregeling, niks.

Er zijn ook mensen die iets overkomen en wel graag willen betalen maar geen mogelijkheid zien om €1100,00 in 1x af te tikken. Ik ben daar 1 van.

Het is verder duidelijk.

Bericht van Directpay

2 maanden geleden - Geachte, U stelt in uw bericht dat het u verder duidelijk is. Hoewel wij u niet de betaaloplossing hebben kunnen bieden die u wou zijn wij blij dat wij u juist hebben kunnen informeren.

Reactie van de melder van de klacht mkwalgreen

2 maanden geleden - Heerlijk...Jullie hadden het toch druk? Maar nu wel kunnen reageren maar een email 35+ dagen onbeantwoord laten. Het is mij duidelijk de manier van werken, verder van jullie bedrijfsvoering snap ik helemaal geen fluit van. Jullie hadden nu al de helft van het geld binnen kunnen hebben, maar nee...het moet straks in 1x....wat niet kan....en dan vervolgens naar een deurwaarder....waar jullie waarschijnlijk ook een dealtje mee hebben....maar ach, daar kan ik dan wel een regeling mee treffen en zo ben je dan een jaar verder voordat je je poen binnen hebt. Slimme bedrijfsvoering man! Stelletje piraten.

Alle klachten die gemeld zijn door mkwalgreen