Klacht: direct pay service / webcasso / de mix

op 27 januari 2016 over Directpay in de categorie Betalingsdiensten

Na in 2013 en 2014 2 abonnementen te hebben gehad bij de mix in Almere ontvang ik aan de lopende band vorderingen van direct pay service afgewisseld met aanmaningen van webcasso en van Van Den Berg en Partners. De abonnementen zijn in 2013 en 2014 beëindigd. In het verleden heb ik betaald aan direct pay service en aan de mix. De abonnementen stonden op naam van mij en mijn toen 14-jarige dochter. De mix kan mij niet vertellen wat er nog openstaat en direct pay wilt de informatie aan mijn dochter zelf geven omdat zij nu 16 is. Het is een klerezooi dus ik denkan niet dat mijn dochter hieruit komt. Verder wordt verwezen naar een abonnement van mijn man terwijl de abonnementen niet op zijn naam stonden. Het is ook erg vreemd omdat het gebruikelijk is dat een abonnement niet wordt beëindigd als er nog bedragen openstaan. Het is ook niet makkelijk om over die jaren afschriften bij de bank op te vragen. Voordat ik dat heb krijg ik een dagvaarding aan mijn broek. Verder kon men eerst van beide bedrijven zien wat de openstaande bedragen waren vervolgens werd ineens door Webcasso gezegd dat ik rechtstreeks contact moet maken met direct pay service terwijl de bedrijven gevestigd zijn op hetzelfde adres. Toen ik hier iets van zei was de dame die ik sprak niet meer bereidwillig om mij te helpen. Erg vreemd allemaal.

Dat men ook echt gaat checken wat er daadwerkelijk is betaald wat er openstaat en niet vanuit verschillende zogenaamde bedrijven aanschrijft voor dezelfde vorderingen. Erg warrig.

Het klopt echt niet dat er zoveel openstaat het gaat hier om honderden euro' s. Het slaat echt nergens op. Ook is vreemd dat via Van Den Berg en Partners het tegoed dat mijn man over 2014 werd opgeëist en toen ik hun vroeg hoe het in elkaar zat werd het bedrag stiekem naar de belastingdienst teruggestort en ontving ik een vage e-mail dat het bedrag naar de Belastingdienst was geretourneerd.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Directpay over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Directpay in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht c.pengel21@gmail. com

11 maanden geleden - Klacht is niet opgelost. Heb nog steeds geen overzicht noch een aannemelijke uitleg ontvangen. Men gaat niet in op mijn vragen maar stellen alleen een betalingsregeling voor. De Mix reageert met de opmerking van ga naar je bank dat is het hem. Hier is iets raars aan de hand.

Directpay

Heeft op 19 februari 2016 om 12:02 geantwoord

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Directpay een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reactie van de melder van de klacht c.pengel21@gmail. com

10 maanden geleden - Er klopt niets van. Nu contact gehad met verschillende contactpersonen. Na 4x aandringen eindelijk een kopie van vonnis - die ik nooit eerder heb ontvangen - gezien.Volgens laatste contactpersoon was betalingsregeling van 3 jaar geleden van € 400,- ineens € 600,- geworden. Hoe kan dat als vonnis was inclusief rente en kosten. Verder werd geen antwoord gegeven op de vragen die ik stelde. Betalingsregeling was 1 bedrag. Ineens is het bedrag verdeeld in verschillende termijnen met verschillende dossiernummers. Van de Mix niets meer vernomen dan alleen dat ze de incasso's in die periode hadden uitbesteed. Ik voel mij opgelicht en niet een heel klein beetje ook. De Mix, Direct Pay Service en Webcasso spelen onder een hoedje. Het lijkt alsof deze 3 bedrijven een zijn en geld nodig hebben.

Bericht van Directpay

10 maanden geleden - Geachte heer/ mevrouw, Uw klacht is doorgezet naar de juiste afdeling. Zij nemen uw klacht verder in behandeling. Zij zullen middels een privébericht contact met u opnemen. Indien u nog verdere vragen of opmerkingen hierover heeft dan verzoeken wij u om middels een privébericht contact met ons op te nemen. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Reactie van de melder van de klacht c.pengel21@gmail. com

8 maanden geleden - Er is helemaal geen oplossing geboden. Men is bang voor imagoschade. Ik word eraan gehouden om te betalen anders komt er een rechtzaak. Verschillende abonnementen van mij, die van mijn man en die van mijn dochter worden aangehaald en betalingen en uitleg hiervan lopen door elkaar heen. Het is een zooitje. Ik wil dat mijn klacht blijft staan zodat anderen gewaarschuwd zijn en weten met wie zij in zee gaan.

Heeft op 10 mei 2016 om 21:33 geantwoord

Ik wil niet dat u aangeeft dat u een oplossing heeft geboden, want het is niet waar. Ik moet betalen ongeacht mijn bezwaren, argumenten, etc.

Bericht van Directpay

8 maanden geleden - Geachte heer /mevrouw , Allereerst hartelijk dank voor uw geduld en begrip. Wij begrijpen dat u zich in deze situatie onbegrepen en onrechtvaardig behandeld voelt. Wij willen u hierbij in ieder geval verontschuldigen voor het ongemak dat u heeft ervaren. Vordering is terecht. Echter zullen wij uit Coulance uw dossier sluiten. Mocht u toch nog vragen of opmerkingen hebben neemt u gerust contact met ons op. Met vriendelijke groet, Webcasso BV.

Alle klachten die gemeld zijn door c.pengel21@gmail. com