Klacht: Direct het contract ontbinden getekend door misleiding, zonder inzage van de inhoud.

op 05 juli 2017 over Belcentrale in de categorie Vaste Telefonie

Wegen het vervangen van de analogisch telefoon voor een gratis nieuwe digitale telefoon is op 8 Juni iemand van Belcentrale de telefoon komen brengen. Op een druk moment in de zaak.
Volgens de man zal de telefoon binnen 10 dagen vanzelf gaan werken. De man raadde mij aan om ook met het internetabonnement over te stappen zodat wij een alles in één pakket hebben bij Belcentrale. We zouden volgens hem korting krijgen en we komen met het maandelijkse bedrag goedkoper uit. Het leek mij wel handig om bij één provider één factuur te ontvangen p/m. En alles zal van top tot teen door Belcentrale geregeld worden. WIJ HOEVEN NIKS TE DOEN! Het leek mij wel een goed idee.
De man had later een (order)formulier ingevuld op zijn tablet. Op de aangewezen plaatsen moet een handtekening komen zonder inzage van de inhoud en zelfs de TITEL (ordeformulier) van het formulier niet gezien. Tijdens de drukte overal een handtekening gezet, verder niet bij stil gestaan want wij dachten alleen een handtekening zetten voor ontvangst van de nieuwe telefoon. De man had misbruik gemaakt van de situatie omdat ik het druk had met binnen komende klanten. Hij had op het orderformulier aangevinkt voor een abonnement van 3 JAAR voor internet en telefonie die hij niet liet zien. Ik zal nooit voor 3 jaar tekenen als ik dit wist.
De duur van het contract wist ik pas achteraf na telefonisch contact met Belcentrale wegens een mislukte afspraak voor de lijnmeting. De ISRA punt kon de monteur niet vinden en ik wist het ook niet omdat de zaak overgenomen was. Het pand was 20 jaar geleden verbouwd geweest, waarschijnlijk was dat weggewerkt in de muren. Volgens hem moet ik zelf achter komen en de ISRA punt vrijmaken voor de meting. De monteur kon niet meer veder komen en ik moet Belcentrale bellen voor een oplossing.
4 juli nogmaals contact opgenomen voor een nieuwe afspraak. Alles uitgelegd en gevraag voor een andere monteur die dit probleem kan oplossen. Diverse malen doorverbonden en uiteindelijk bij Sergio van de planning afdeling aan de lijn. Nogmaals het verhaal uitgelegd over niet de lijnmeting, ISRA punt en het contract dat te duurde en ik niet wiste. Ik vroeg waarom wij geen kopie van het contract had ontvangen na het ondertekenen. Dan had ik het ontbonden binnen de bedenktijd. Dit was echter niet mogelijk, omdat er geen bedenktijd is na ondertekening! Direct heeft hij de kopie maar mij mail verstuurd. En hij beloofde mij op dezelfde dag terug te bellen of het contract ingekort kon worden en over het maken van de afspraak voor een monteur. Zoals ik verwacht had was hij dit niet nagekomen.
5juli weer gebeld, weer steeds doorverbonden. En uiteindelijke een brutale dame aan de lijn. Het verhaal nogmaals uitgelegd. Ze kwam niet met een oplossing en gaf alleen maar de schuld aan mij, getekend is getekend. Ik moest maar goed de inhoud doorlezen en dan pas ondertekenen. Flink in discussie geweest en uiteindelijk maar opgehangen.
Dit contract was onder misleiding getekend zonder enig inzage van het contract. Dit is bedrog. Bestaande klanten belazeren. Zo komen jullie bedrijf aan geld om veder mensen te belazeren.

Ik wil dat Belcentrale alles per direct ontbinden zonder dat er kosten in rekening gebracht wordt. 3jarige contract is veelte lang bij dit bedrijf, dit had ik nooit gewild! Ik wil geen klant meer zijn bij Belcentrale.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Belcentrale over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Belcentrale in behandeling genomen

Belcentrale

Heeft op 17 juli 2017 om 11:04 geantwoord

Geachte mevrouw Ye,

Zoals vrijdag telefonisch besproken zetten wij u contract om van 3 jaar naar een 2 jarig . Wij zullen het internet en de nieuwe diensten stoppen en niet in rekening brengen. Veder zal u gewoon op de huidige manier kunnen blijven bellen. U heeft van ons een nieuwe overeenkomst ontvangen.

We hopen u nog lang als klant te behouden!

Vriendelijke groet,
Team Belcentrale

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Belcentrale een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door WJWang88