Klacht: Digitale televisie en mediabox

op 11 oktober 2011 over UPC in de categorie Alles-in-1

Ik heb een abonnement bij UPC met een mediabox met hardeschijf erin.
maar ik kan een paar zenders die ik graag kijk niet goed bekijken omdat ik er elke keer blokken of geen geluid of helemaal geen beeld heb ik moet er geld voor betalen en ik betaal natuurlijk niet voor een product wat niet werkt.
Ik heb een mail van een medewerker gekregen dat de fout bij hun ligt dat ze meerdere zenders op de zelfde frequency hebben zitten en daardoor ik slecht beeld heb en zij alleen met een oplossing kwamen waar ik nog kwader van werdt zie tekst hieronder van de medewerker.

Beste meneer/mevrouw van Zaanburg,

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met de klantenservice van UPC. Mijn naam is Mark en ik neem uw vraag persoonlijk in behandeling.

Allereerst bied ik u mijn excuses aan voor de late reactie. Helaas heeft u langer op een antwoord gewacht dan gebruikelijk. Wij doen er alles aan om u in de toekomst sneller te kunnen helpen.

Als eerste geeft u aan dat uw beeld automatisch naar On Demand springt. Het probleem is bekend bij ons. Er is helaas geen directe oplossing voor het probleem. Het probleem wordt veroorzaakt door de manier waarop de rode knop applicatie is geprogrammeerd in het signaal. De enige manier om het probleem op te lossen is door in de toekomst de applicatie op een andere manier te programmeren. Mijn excuses hiervoor.

Uw tweede probleem is een storing op meerdere zenders, waaronder Syfy en MGM. Deze twee zenders zitten op dezelfde frequentie. U heeft hier sprake van interferentie; een storing op een bepaalde frequentie door een signaal van buitenaf. Het signaal van buitenaf wat uw beeld verstoord wordt uitgezonden door een zendmast bij u in de buurt. Wij kunnen helaas weinig voor u doen als u alleen op deze zenders een storing ervaart. De andere zenders die bij Syfy en MGM op de frequentie zitten zijn de volgende:
Humor TV 24 029
MGM 108
Syfy Universal 111
E! 115
Eurosport 2 202
WDR 753

Als u op andere zenders een storing ervaart, dan zou ik dit graag van u willen weten.

Het is mogelijk om een monteur in te plannen voor uw probleem. Hiervoor worden echter wel voorrijkosten voor in rekening gebracht. Deze kosten bedragen 65 euro voor het eerste half uur werk en daarna 15 euro per 15 minuten arbeid binnen kantooruren. Buiten kantooruren kost dit 20 euro per 15 minuten.

Ik heb geprobeerd om uw vraag zo goed en volledig mogelijk te beantwoorden. Heeft u behoefte aan meer (of andere) informatie, neem dan gerust opnieuw contact met ons op.

Mark van Venrooij
Klantenservice UPC

Ik vind het niet normaal dat zij in de fout gaan en ik moet betalen om het weer goed te krijgen terwijl ze de zender van de maand wel goed hebben lopen op hun eigen kanaal maar op het kanaal waar ik op krijg heb ik het niet .
Ik wil gewoon hebben dat ze het in orde maken maar niet op mijn kosten anders wil ik schade vergoeding

Geen

Alle klachten die gemeld zijn door sirdrake