Klacht: Dierenbeulen !!

op 06 juni 2016 over Dierenartsen Noord in de categorie Dierenwinkels

LEES DIT AUB EN DEEL HET ZOVEEL MOGELIJK!!!
Op donderdagavond (19 mei) hebben wij ons katje Spinak in de bloemenwijk in Sint Willebrord (waar wij wonen) buiten gelaten, helaas is hij heel lang weggeweest. We hebben de buurt onderzocht, maar tevergeefs. Ons katje is op de nacht van vrijdag (20 mei) op zaterdag (21 mei) vanzelf teruggekomen, nadat hij 1 dag niet thuis te zijn geweest.

Dit is nooit eerder voorgekomen. Hij is nooit zo lang weggeweest. Het katje was nog geen 1 jaar oud en was bij terugkomst helemaal zwart. Dezelfde nacht hebben wij niks bijzonders gemerkt aan het katje. De zaterdagochtend hebben we het katje schoongemaakt en gewassen. De effecten van wat hem is aangedaan, hebben wij de dag erna gemerkt. In deze periode is ons katje aangereden, fysiek mishandeld of vergiftigd.

Hij was kortademig en had geen eetlust meer. Helaas werd het steeds erger. We zijn maandagochtend (23 mei) met spoed naar de dierenarts gegaan. De dierenarts zei in eerste instantie dat ze veel dieren die zo binnen zijn gekomen hebben behandeld. Direct bij binnenkomst kreeg hij 5 verschillende injecties ze wisten niet eens de oorzaak wat hij precies heeft?? maar ze gingen direct prikken in zijn pootjes, 3 keer schoot het infuus los hierbij verloor hij heel veel bloed

Ze hadden met 4 man ons katje vast bij het velletje hij werd hier aan getrokken en opgepakt terwijl hij moeilijk kon ademhalen en het extreem benauwd had. Ons lief katje kreeg een blauwe groene kleur, en hij gaf bloed over. Ze liepen met 4 man rond in de praktijk de een las de bijsluiter van de medicatie waarvoor dit gebruikt werd. Niemand in de praktijk had ervaring.

Er liepen ook nog eens 3 grote honden los in de praktijk ons katje was hier ook nog eens bang voor. Ons katje raakte in paniek hij krijste door de pijn en stikte nog meer in zijn adem. Ze pakte hem aan zijn achterpoten vast en hielden hem naar voren zodat hij over kon geven. alles wat we hebben meegemaakt is nog steeds een traumatische ervaring geweest voor ons. We hebben er veel verdriet van maar ook een hele nare ervaring.

Na alles wat ze met hem hebben gedaan hebben ze pas op het laatst een foto gemaakt om te kijken wat hij precies had. Ze hebben gezegd dat hij vergiftigd was terwijl dit nog steeds niet duidelijk is. Eerst was het een aanrijding, longontsteking, vocht in de longen en wat ze eruit kwam (verzonnen) was een vergiftiging. Hij is helaas door zijn verwondingen overleden.

Zoals elke dierenliefhebber hebben wij hier met het hele familie veel verdriet van. Ook hoe de dierenarts met hem is omgegaan. Hij heeft veel pijn geleden door hun . helaas is hij daar ter plekke overleden.

Eerst zeiden ze of we hem hier wilden laten zodat ze met hem konden experimenteren ze wilde hem openmaken wat hij precies had. We kregen hem in een vieze handdoek en een doos mee. Iedereen was opeens weg niemand die even berouw toonde voor het verlies van ons lief katje.
Ik hoop heel graag dat de dierenarts die onze mooie lieve katje dit hebben aangedaan, wordt gestraft. Het verdriet dat wij hebben elke dag is heel erg moeilijk om te verwerken. Misschien dat hij nu wel geleefd had als hun goed hadden gehandeld op de juist manier zonder HONDEN los te laten in de praktijk !!!

Wij hebben bij meerdere dierenartsen nagevraagd of ze goed hebben gehandeld. Maar dit was niet het geval wat je als eerst doet als een diertje binnen komt is een diertje nakijken en de oorzaak achterhalen. Daarna ga je een foto maken en dan pas spuiten, maar nee zo is het niet in deze praktijk gegaan.

Wij willen graag van iedereen vragen om ons te steunen en dit voorkomen bij andere dieren.Wie weet hoeveel dieren ze hebben vermoord en niet de juiste dierengeneeskunde beheersen. samen kunnen we dergelijke dierenleed voorkomen. Ik vraag u de dierenbescherming om mij hierbij te helpen !!

Als u de dierenartsenpraktijk in Essen Praktijk van Baast kunt waarschuwen iets tegen kunt doen dan hoor ik dit heel graag. Ik wil niet dat dit bij andere dieren overkomt, en dat hun denken dat ze hiermee weg kunnen komen. Dieren zijn ook levende organismes die ook pijn kunnen hebben !!!

LIKEN EN DELEN AUB!!!

Ik ben pas tevreden als de dierenartsenpraktijk dicht gaat of ze moeten aangeven dat niet goed hebben gehandeld en niet diervriendelijk met ons lief katje zijn omgegaan. Geen respect gehad voor ons verdriet.
Ik wil dat ze met een echte eerlijke verhaal komen.

Alle klachten die gemeld zijn door Marina Mesdaq