Klacht: plaatsing hond

op 02 december 2009 over Dierenasiel Crailo Hilversum in de categorie Dierenwinkels

Hierbij wil ik melding maken van een in onze ogen onverantwoorde plaatsing van een Jack Russel via het Dierenasiel Crailo in Hilversum.

Onze Jack Russel is op de leeftijd van 14 jaar overleden in augustus jl. Het was een hondje met gebruiksaanwijzing en wij waren de vierde eigenaar.

U snapt dat wij dus wel ervaring hebben met dit ras.

Na de verwerking van dit verlies gingen wij op zoek naar een nieuwe Jack Russel en vonden die – dachten wij – bij Dierenasiel Crailo in Hilversum.

De mensen in het asiel vertelden ons dat deze Jack Russel genaamd Buck, door de oorspronkelijke eigenaren waren afgestaan omdat het een

echt vrouwenhondje was en niet zo gecharmeerd was van de man in huis.

Buck was inmiddels door een nieuwe eigenaar opgehaald en was deze man zo aangevallen dat hij een parkeerterrein heeft rond gerend met Buck

op zijn hielen en dat deze hem te grazen had genomen en daarom weer was terug gebracht.

Wij hebben met hem gewandeld op de hei en er was geen vuiltje aan de lucht. Heel blij met de nieuwe Jack Russel gingen wij naar huis.

Reeds in de auto beet hij mijn man in zijn hand. Nou ja, dat kan gebeuren dachten wij.

De middag thuis ging alles goed, ’s avonds echter nadat ik hem uitgelaten had en terug in de woonkamer, viel hij mij zonder enige aanleiding aan.

Hij beet in mijn enkel en voet en was compleet door het lint. Met woorden was hij niet te corrigeren, hij had een complete waas voor zijn ogen.

Zo plotseling als hij aanviel, zo plotseling stopte hij er ook weer mee en ging alsof er niets gebeurd was weer op de vloerbedekking liggen.

Ik was zo geschrokken dat ik op de bank ging zitten om even bij te komen. Tien minuten later kwam hij weer overeind om mij opnieuw aan te vallen.

Ik heb hem toen met trappen van mij af kunnen houden.

De volgende morgen ging ik hem uitlaten en bij terugkomst in de woonkamer vloog hij spontaan mijn man aan en beet hem overal in zijn enkel en voet.

Ook hij probeerde hem van hem af te trappen omdat hij niet luisterde naar woorden. Op een gegeven moment had hij hem zo te pakken dat er een hap

uit zijn kuit was gebeten. En even snel stopte hij weer met die aanval. Ik heb de wond van mijn man verzorgd en we zijn gelijk terug gegaan naar Crailo

om Buck terug te brengen. Ze weten wat er gebeurd is, we hebben ze dat verteld en daarbij gezegd dat het onverantwoord is dit hondje opnieuw te

herplaatsen. Het lijkt wel een wild dier, een hyena die zonder aanleiding aanvalt. Wat voor ongelukken kunnen er mee gebeuren.

Het bedrag van € 100,– kregen wij niet terug, dit zou geen betaling voor het hondje zijn maar een donatie voor het asiel!!!

Ze hebben toen inderdaad Buck van de site gehaald.

Wij zijn net op vakantie geweest en bij terugkomst keek ik op de site van Crailo. Wat schetst mijn verbazing dat Buck opnieuw op de site is geplaatst!

Met de vermelding dat Buck in het asiel is gekomen omdat hij de heer des huizes flink had gebeten.

Wordt dit hondje alleen gebruikt om de kas van het asiel te spekken? Daar lijkt het wel op op deze manier.

We hebben inmiddels een andere Jack Russel van ruim 8 jaar overgenomen van mensen die hem kwijt moesten. Ik ben met hem al langs mijn dierenarts

geweest omdat hij nog zijn jaarlijkse inenting moest hebben.

Ik vertelde hem het verhaal van Buck en hij gaf aan dat ik er melding van moest maken.

Ik hoop dat u wat met mijn klacht kunt doen.

Alle klachten die gemeld zijn door Alies