Klacht: Diefstal PostNL?

op 11 juni 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Besteld op 31-05-2019 etenswaren-pakket ongeveer 5kg, verkoper geeft pakket mee aan PostNL-krijg via PostNL tracktrace bevestiging dat pakket in sorteercentrum is en op 1-6-’19 in de middag afgeleverd zal worden bij koper-1-6-’19 niets afgeleverd-bellen mailen-ja vertraging-ok wordt maandag 3-6-’19 in middag afgeleverd volgens PostNL-maandag uiteraard weer niets afgeleverd door PostNL-klacht ingediend lukt niet, hun server schijnt niet te reageren- chat via PostNL lukt wel en zo klacht ingediend-niet onze schuld zegt PostNL want pakket was niet verzekerd. Ja mijn mond viel even open, maar U heeft bevestigd dat U het naar mij toebracht en dat het bij uw chauffeur was?-ja niet verzekerd meneer gaat U maar klagen bij de opdrachtgever. Ok gedaan en die deelde mede, dat hij erachteraanging. Maandag omstreeks 22.50uur verschijnt er opeens de melding in Track Trace van PostNL, dat pakket dinsdag 4-06-’19 rond 15.00 uur afgeleverd zal worden bij mij- Dinsdag niets afgeleverd dus, Uw pakket heeft vertraging zegt PostNL, woensdag 5-6-’19 zegt PostNL : Uw pakket levering is uitgesteld.??????
PostNL reageert niet op mijn klacht, mijn verkoper doet zijn uiterste best en achterhaald dat het pakket wel in de auto was op 4-06’19. Volgens mij riekt dit naar diefstal van PostNL kan ik hier aangifte van doen of sta ik dan compleet voor Joker, ja je weet het maar nooit in dit PostNLland.

Tevreden met uitleg wat er in Hemelsnaam met mijn pakket gebeurt is en hoe het kan, dat ze bevestigen meerdere dagen, dat ze het pakket in hun bezit hebben, maar ze mij toch met een kluitje in het riet elke dag dat ik klaag wegsturen met mededeling het is niet schuld van PostNL?
Uiteraard wil ik mijn pakket toch ontvangen teneinde te zien wat er nu met dat pakket echt is gebeurd en ik krijg dan een nieuw pakket van de verkoper, die heeft dat al toegezegd.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 11 juni 2019 om 14:22 geantwoord

Geachte heer mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over de bezorging van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Erg naar dat het zo bij u is verlopen. Helaas kan het soms gebeuren dat een pakket wegens onvoorziene omstandigheden er langer over doet. Hier kunnen wij u in zo'n geval niet rechtstreeks mee helpen. Dit moet via de afzender verlopen omdat de afzender de opdrachtgever is van de zending en daarmee de klant van PostNL. U heeft de afzender betaald en bent daarom de klant van de afzender. Vandaar deze procedure. Ik ben blij te horen dat u met de afzender tot een passende oplossing bent gekomen. De afzender kan hier een melding van maken bij PostNL zodat wij de service in de toekomt kunnen verbeteren.

PostNL Klantenservice

Heeft op 04 juli 2019 om 16:41 geantwoord

Vergat ik nog te melden, dat de grote pot honing die een week \"verstopt en onderweg was\", bij aankomst open was bij het deksel. Hiervan heb ik foto's naar de verkoper verzonden. Die man doet er niets mee, want hij heeft bezorgers hard nodig natuurlijk. Ik rijd nu momenteel zelf maar naar de imker, veel duurder dan @$#%nl, maar heb ik het dezelfde dag, onbeschadigd, ongeopend in huis. Nee ben in het geheel niet akkoord want er was totaal geen oplossing, alleen wat woorden maar waarom ik bijna elke keer langer dan een week soms op een pakketje moet wachten met etenswaren, daar is geen duidelijke uitleg over gegeven. Het personeel in de chat, begint al met de vraag of het verzekerd was die zending en die gaan dan ook zo draaien, dat het bijna nog mijn schuld is.

Alle klachten die gemeld zijn door Honingpiet