Klacht: Diefstal inhoud

op 21 maart 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Wij hadden vrienden in Baarn onze passe-partout voor de Tefaf ( een permanente toegangspas in de vorm van een creditcard) gegeven, met het verzoek deze na gebruik terug te sturen.
Dat deden ze per brief via Post nl. Bij aankomst was de brief geopend, de inhoud gedeeltelijk verwijderd (de pas was weg,de meegestuurde kaart met een woordje van dank zat wél in de enveloppe)
Toevoegd was een aan GfK Hilversum gerichte enveloppe met daarin in een transponder)

Toegangskaarten kosten €40,--per stuk. Op de ontvreemde pas konden per keer twee personen de beurs bezoeken. Wij hadden de pas nog één keer aan anderen beloofd. Die moeten wij nu teleurstellen. Zij moeten €80-- betalen.
Een excuus met een tegoed van €80.--zou correct zijn

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

6 maanden geleden - Geachte heer Hanken, Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik vind het heel kwalijk om te vernemen dat u deze post beschadigd heeft ontvangen en dat deze toegangspas ontbreekt. Mijn excuses hiervoor. De oorzaak kan ik niet achterhalen omdat briefpost niet traceerbaar is. Briefpost is tevens niet verzekerd bij vermissing of schade dus ik kan u hiervoor geen vergoeding of compensatie aanbieden. Wel wil ik hier graag een melding van maken. Zou u mij kunnen vertellen op welke datum u dit poststuk hebt ontvangen en of deze zending was herverpakt of voorzien van een excuuskaart? Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Cornelis1946

6 maanden geleden - Ontvangen di 13 maart.Geen excuuskaart.Niet herverpakt.

Heeft op 21 maart 2017 om 09:54 geantwoord

Geachte heer Hanken,

Allereerst hartelijk dank voor uw reactie.

Inmiddels heb ik voor u een klacht geregistreerd. Met behulp van deze klacht zullen we uitzoeken over er binnen uw postcodegebied vaker post beschadigd aankomt en zo ja, hoe we dit op kunnen lossen. Omdat dit intern besproken zal worden zult u hier verder geen reactie meer op ontvangen.

Mocht u navraag willen doen naar de inhoud, dan kan u het beste even contact opnemen met de afzender. Mits de inhoud voldoende herkenbaar is, is dit vanuit de afzender mogelijk. Daarnaast wil ik u nogmaals mijn oprechte excuses aanbieden voor het ongemak.

Ik ga ervan uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Cornelis1946