Klacht: Diefstal i phone 5 door medewerker post.nl

op 14 september 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 3 aug 2016 stuurde ik via track en trace mijn refurbished i phone 5 terug naar een adres in Burgum.Op 11 aug 2016 kreeg ik via de Groupon Customer Support (waar ik besteld had) te horen dat de envelop met het doosje wel was aangekomen, maar dat de telefoon eruit was gehaald.Een hele hoop bellen en emails versturen naar het bedrijf in Burgum en Groupon leverde niets op.Ten einde raad, mijn i phone 5 was dus weg, belde ik Post.nl op 30 aug 2016. En wat bleek??? De medewerker deed onderzoek en de postbezorger van post.nl wist direct, 30 dagen later, zich de envelop te herinneren , want die was beschadigd en open! De envelop was door mij verstevigd met ductape en nietjes. De postbode leverde zo de envelop af, zonder de envelop dicht te plakken of opnieuw te wegen. Op de track code staat het gewicht en zo had ik tenminste direct geweten of de postbode of de ontvangende partij mijn i phone 5 had gestolen. De ontvangende partij wist overigens dat het toestel kapot was en refurbished, zo de noodzaak om zo,n toestel te jatten lijkt me nihil.ik heb 2 keer een brief moeten schrijven naar post.nl en gevraagd om een recherche onderzoek.Vandaag werd ik gebeld met de mededeling dat er een intern onderzoek zou plaatsvinden MAAR dat ik van die uitkomst niets zou horen. Ook zou ik niets horen van een evt recherche onderzoek en werd mij continue verweten dat ik de brief niet aangetekend had verstuurd. Dus voor die €1.65 meer( ik dacht met track en trace voldoende gewaarborgd te zijn) had men zich wel meer ingespannen en nu vind men de diefstal schijnbaar wel oke. want als ik niets hoor over het intern onderzoek, hoe weet ik dan dat er een onderzoek plaats heeft gevonden?.Men heeft die betreffende bezorger al direct op 30 aug 2016 gesproken maar die vertelde gewoon dat de verpakking beschadigd was.Terwijl overigens op geraffineerde wijze de nietjes eruit waren gehaald , het doosje vervolgens uit de envelop werd gehaald, open gemaakt en geleegd en vervolgens weer terug gestopt.Men kan toch ook de hele route nagaan en kijken waar de envelop plots het gewicht verloor van de iphone 5? Mijn conclusie is , men heeft personeel wat steelt en men doet er vrij weinig aan om het op te lossen.

Ik hoop dat men eerst nagaat waar het toestel zijn gewicht heeft verloren, zodat men precies weet in welk traject de dief zich bevind. Ik hoop dat de regelgeving wordt aangepast en dat men de medewerkers direct verplicht melding te maken van beschadigde, geopende poststukken. En dat men de medewerkers bij post nl verplicht direct het beschadigde poststuk te wegen, zodat men ook weet of er iets uit het geopende pakket is gehaald.Nu wordt er zeer laconiek gedaan over de diefstal. en ik hoop als men de dader vind , men mij direct op belt en schadeloos stelt of het toestel terug bezorgt. de waarde van het toestel was €250,00

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Jaqueline Borgers

8 maanden geleden - Waarom wordt deze klacht niet openbaar geplaatst en krijg ik geen reactie op mijn vraag WAAROM deze reactie niet geplaats wordt?

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 14 september 2016 om 13:18 geantwoord

Geachte mevrouw Borgers,

Uit uw bericht begrijp ik dat uw zending niet volledig is aangekomen bij de geadresseerde. Ik snap dat u hierover ontstemd bent en bied u mijn excuses aan voor het ontstane ongemak.

PostNL Pakketten gaat zo zorgvuldig mogelijk om met uw bezittingen. Helaas is er altijd kans op beschadiging tijdens het transport. Bijvoorbeeld als uw pakket in de vervoerscontainer onderop de stapel terecht komt met zwaardere pakketten bovenop.

Ook begrijp ik dat u een klacht hebt ingediend bij mijn collega, maar dat u niet tevreden bent over uw klachtafhandeling. Het spijt mij dat u zich niet goed geholpen voelt. Ik heb daarom ook uw melding doorgegeven aan degene die dit onderzoek uitvoert. Ik ga er dus ook vanuit dat er binnen acht werkdagen contact met u wordt opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

Heeft op 15 september 2016 om 20:21 geantwoord

De telefoon zat extra goed verpakt in een doosje met eromheen nog extra karton wat eromheengeschoven moest worden dus het verhaal van beschadiging kan niet kloppen omdat het doosje heel is aangekomen op het adres waar het naartoe is gestuurd. De verpakking was open De telefoon moet er door iemand uit zijn gehaald. En POST NL heeft mij laten weten dat ze een intern onderzoek houden en wat de uitkomst ook mag zijn dat er verder met mij over de uitkomst geen contact word opgenomen!!! Dus al zou eruit komen dat iemand bij POST NL de iphone heeft gestolen ik er niks van te horen krijg van POST NL!!!

Alle klachten die gemeld zijn door Jaqueline Borgers