Klacht: Diefstal i phone 5 door medewerker post.nl

op 26 september 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 3 aug 2016 stuurde ik via track en trace mijn refurbished i phone 5 terug naar een adres in Burgum.Op 11 aug 2016 kreeg ik via de Groupon Customer Support (waar ik besteld had) te horen dat de envelop met het doosje wel was aangekomen, maar dat de telefoon eruit was gehaald.Een hele hoop bellen en emails versturen naar het bedrijf in Burgum en Groupon leverde niets op.Ten einde raad, mijn i phone 5 was dus weg, belde ik Post.nl op 30 aug 2016. En wat bleek??? De medewerker deed onderzoek en de postbezorger van post.nl wist direct, 30 dagen later, zich de envelop te herinneren , want die was beschadigd en open! De envelop was door mij verstevigd met ductape en nietjes. De postbode leverde zo de envelop af, zonder de envelop dicht te plakken of opnieuw te wegen. Op de track code staat het gewicht en zo had ik tenminste direct geweten of de postbode of de ontvangende partij mijn i phone 5 had gestolen. De ontvangende partij wist overigens dat het toestel kapot was en refurbished, zo de noodzaak om zo,n toestel te jatten lijkt me nihil.ik heb 2 keer een brief moeten schrijven naar post.nl en gevraagd om een recherche onderzoek.Vandaag werd ik gebeld met de mededeling dat er een intern onderzoek zou plaatsvinden MAAR dat ik van die uitkomst niets zou horen. Ook zou ik niets horen van een evt recherche onderzoek en werd mij continue verweten dat ik de brief niet aangetekend had verstuurd. Dus voor die €1.65 meer( ik dacht met track en trace voldoende gewaarborgd te zijn) had men zich wel meer ingespannen en nu vind men de diefstal schijnbaar wel oke. want als ik niets hoor over het intern onderzoek, hoe weet ik dan dat er een onderzoek plaats heeft gevonden?.Men heeft die betreffende bezorger al direct op 30 aug 2016 gesproken maar die vertelde gewoon dat de verpakking beschadigd was.Terwijl overigens op geraffineerde wijze de nietjes eruit waren gehaald , het doosje vervolgens uit de envelop werd gehaald, open gemaakt en geleegd en vervolgens weer terug gestopt.Men kan toch ook de hele route nagaan en kijken waar de envelop plots het gewicht verloor van de iphone 5? Mijn conclusie is , men heeft personeel wat steelt en men doet er vrij weinig aan om het op te lossen.

Gewenste Oplossing:

Ik hoop dat men eerst nagaat waar het toestel zijn gewicht heeft verloren, zodat men precies weet in welk traject de dief zich bevind. Ik hoop dat de regelgeving wordt aangepast en dat men de medewerkers direct verplicht melding te maken van beschadigde, geopende poststukken. En dat men de medewerkers bij post nl verplicht direct het beschadigde poststuk te wegen, zodat men ook weet of er iets uit het geopende pakket is gehaald.Nu wordt er zeer laconiek gedaan over de diefstal. en ik hoop als men de dader vind , men mij direct op belt en schadeloos stelt of het toestel terug bezorgt. de waarde van het toestel was €250,00

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

2 maanden geleden - Geachte mevrouw Borgers, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat een door u aangeboden zending incompleet geleverd is bij de geadresseerde en dat u meer informatie wenst te ontvangen over de daarop gevoerde procedure. Helaas heb ik onvoldoende informatie om uw melding verder te kunnen behandelen. Kunt u de volgende informatie nazenden, in een reactie op dit bericht: - Uw trackingcode (veelal beginnend met 3S). Graag ontvang ik van u de ontbrekende informatie, zodat wij uw melding alsnog verder kunnen afhandelen. Ik ga er vanuit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

2 maanden geleden - Geachte mevrouw Borgers, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende info van u nodig. We hebben u daarom een reactie gestuurd met verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Jaqueline Borgers

2 maanden geleden - Geachte post.nl hierbij de trackingcode van mijn gestolen iphone 3SKABA199756384. J.borgers

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 27 september 2016 om 13:32 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Borgers,

Hartelijk bedankt voor de aanvullende informatie. Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat er naar aanleiding van uw contact met onze klantenservice een klacht is opgemaakt omtrent het feit dat uw telefoon niet meer in de zending aanwezig was. Dit is een interne melding en u zult hier geen terugkoppeling over ontvangen.

Omdat uw zending zonder verzekering is verzonden komt u niet in aanmerking voor een schadevergoeding. Wilt u een volgende keer in aanmerking komen voor een schadevergoeding dan kan dit vanaf 1,65 euro extra. Voor alle overlast bied ik u mijn excuses aan.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 29 september 2016 om 07:49 geantwoord

U vraagt aan mij of ik akkoord ga met de geboden oplossing??? Welke oplossing? Welke oplossing is mij aangeboden dan? Wordt er een intern onderzoek opgestart naar de diefstal? Wordt er gekeken welke medewerkers het pakketje in handen hebben gehad en zodoende als verdachte kunnen worden aangemerkt? Want1 van Post.NL medewerkers heeft zich schuldig gemaakt aan diefstal van mijn Iphone 5.Wordt er gekeken wie van deze medewerkers al eerder te maken heeft gehad met een verloren gaande of gestolen pakketje? Zijn alle medewerkers die mijn pakketje in handen hebben gehad al gehoord door de recherche? Wat doet u verder zelf als Post.NL om deze diefstallen tegen te gaan en OP TE LOSSEN? anders dan alleen vermelden dat ik geen vergoeding krijg? Ik zend deze casus door naar Kassa, zodat heel Nederland kan zien hoeveel schijt Post.Nl heeft aan haar klanten. Ik wens Post.Nl nog een fijne samenwerking verder met haar dievengilde!

Alle klachten die gemeld zijn door Jaqueline Borgers