Klacht: diefstal

op 04 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 26 july 2017 een kaart met cadeaubon laten wegen bij postkantoor.
Kaart goed dicht geplakt met plakband,gepost op de 27ste july 2017.
Op 29 july 2017 bericht gekregen van de ontvanger
dat de enveloppe was opengemaakt, en alleen de verjaardagskaart erin zat en geen cadeaubon twv. euro 50,00
Heb gebeld zaterdag 30 july 2017, met post nl, maar achteraf ben ik niet tevreden met het antwoord.
Dat de machine waarschijnlijk de kaart heeft opengereten ,lijkt me stug, want waarom is de kaart dan opengemaakt om de inhoud er uit te halen??
Hoop op een bevredigend antwoord.

Als de cadeaubon terecht is ,want het was voor een 70ste verjaardag.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 04 augustus 2017 om 14:32 geantwoord

Geachte mevrouw Senior,

Vriendelijk bedankt voor uw bericht. Wat ik hieruit opmaak is dat u de 26e een brief met inhoud heeft verstuurd, maar dat deze tot schrik van zowel u, als de ontvanger, zonder cadeaubon aankwam. Ik wil u hiervoor uiteraard allereerst mijn excuses aanbieden, want ik kan me goed voorstellen dat u hier stevig van baalt.

Graag had ik u een passende oplossing geboden. Briefpost is echter ongeregistreerd verstuurd. Hierdoor kunnen we niet exact de locatie hiervan achterhalen en daarmee ook niet wat er mee is gebeurd. Dit is de reden waarom onderzoek naar de inhoud niet mogelijk is. Daarnaast is de brief zonder aanvullende verzekering verstuurd. Dit maakt dat ik ook geen restitutie kan bieden. Wat er exact met de cadeaubon is gebeurd durf ik dus niet te zeggen, maar wat ik wel weet is dat missende inhoud meestal te wijten is aan het open raken van post op de sorteerband.

Ik weet dat ik u niet echt heb kunnen helpen, maar hoop dat ik u toch voldoende heb kunnen informeren. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

Heeft op 09 augustus 2017 om 10:36 geantwoord

Ten eerste als je een kaart laat wegen,heb je het juiste bedrag betaald.
Dat de sorteermachine de post open kan maken, ok, maar dan nog, de enveloppe was niet beschadigd, alleen het plakband was losgemaakt !! dan nog de kaart eruitgehaald want de bon zat binnen in de kaart,dan de kaart er weer in doen en het weer een beetje dicht plakken!!! Kan een sorteermachine dat allemaal doen??
Weet dat het verder niets helpt, maar vond het argument een beetje zwak.
Vr.groet
Elly Senior.