Klacht: Diefstal

op 15 juni 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Dinsdag 24 mei 2016 tussen 09:58 en 10:02 uur is mijn telefoon gestolen (iPhone 6s roze, 64 GB) bij LVMH Nederland, Rivium boulevard 212 te Capelle aan den IJssel. Op dat moment was er een DHL bezorger die een pakket aan het afleveren was voor mijn collega, hij moest op haar wachten en haar laten tekenen. Omdat hij niet echt begreep dat er tijdelijk geen receptioniste is en hij het nummer van diegene moet bellen waarvoor het pakket bedoeld is met de bedrijfstelefoon die daar aanwezig is, heb ik hem hierbij geholpen en hem vriendelijk verzocht even geduld te hebben tot het pakket wordt opgehaald door degene voor wie het pakket bedoeld is. Hij heeft echter niet gewacht tot ze het pakketje aannam en hij heeft zelf getekend. Ik zag hem de lift in gaan en het pakket stond er nog. Hij heeft hiervoor zelf getekend onder iemand anders zijn naam (dit hebben wij kunnen achterhalen). Op dit moment kwam ik er achter dat mijn telefoon gestolen was. Ik deed zelf de ontvangst dus ik was druk in de weer. Ik was erg geschrokken en liet gelijk mijn nummer blokkeren en deed aangifte. Ik zelf heb niet gezien wie mijn telefoon heeft gepakt. Ik ging die donderdag op vakantie en was dus beperkt bereikbaar omdat ik geen telefoon had. Een collega vertelde mij later dat hij de DHL bezorger een roze iPhone zag pakken op de plek waar ik hem \’\’verstopt\’\’ had. Hij was erg geschokt toen hij hoorde dat mijn telefoon gestolen was en hij dacht meteen aan die DHL bezorger omdat hij het al frappant vond dat een jonge man met een roze telefoon zou lopen. Meerdere collega\’s hebben gezien dat hij raar gedrag vertoonde en heen in weer liep in de buurt waar mijn telefoon lag (deze lag niet in het zicht). Het bedrijf zelf heeft al actie getracht te nemen, maar we komen op een dood spoor. We weten dat de bezorger onderdeel uitmaakt van het DHL filiaal Rotterdam, Kiotoweg. Ik zou graag een reactie willen ontvangen waar alle partijen tevreden bij zijn.

Tevreden ben ik pas als ik mijn telefoon uiteraard terug krijg... Ik zou ook graag willen weten hoe dit verder gaat met de bezorger, ik wil hierbij benadrukken op het feit dat er een telefoon weg is en dat er onrechtmatig getekend is. Ik heb bewijs hoe laat het pakket is ingescand en onder welke naam de bezorger heeft getekend (de medewerker wiens naam is gebruikt is al een tijd niet meer in dienst). Ik heb ook bewijs hoe laat ik mijn telefoon voor het laatst heb gebruikt, dit was om 09:58 uur en het pakket is ingescand om 10:02 uur.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van DHL

6 maanden geleden - Beste mevrouw Colijn, Uw klacht op deze website heeft te lang geen aandacht van ons gekregen, hiervoor onze excuses. Gezien de ernst van de klacht vinden wij het zeer belangrijk dit natuurlijk te behandelen. Via ons systeem kan ik zien dat hiervoor een onderzoek is gestart. Inmiddels zou deze zijn opgelost. Mocht dit niet het geval zijn en heeft u nog vragen, vernemen wij dit graag. Met vriendelijke groet, Manon namens het webcare team van DHL Parcel

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 28 juli 2016 om 10:14 geantwoord

Goedendag,

Wij hebben geen reactie meer van u mogen ontvangen. We gaan er vanuit dat deze klacht inmiddels dan al is afgehandeld of langs een andere weg voor u in behandeling is genomen. Wij sluiten daarom bij deze de klacht hier op de website.

Carola
Het DHL Parcel webcare team