Klacht: Status afgeleverd maar niets onvangen.

op 17 februari 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

De bezorger is aan de deur geweest toen ik niet thuis was. Nu heeft hij de status van het pakket op afgeleverd gezet. Maar ik heb niets ontvangen. Ook na informeren bij de buren is het pakket niet gevonden. No contact opgenomen met de DHL. Die verwijzen me door naar de Verzender. Bij de verzender gemeld. Die gaan navragen waar het pakket is gebleven.

Wanneer DHL er voor zorgd dat wanneer een pakket niet afgeleverd kan worden op het adres, er aangeven wordt waar het dan wel is bezorgd. Zo kan ik de hele wijk wel af gaan zoeken naar mijn pakket. dat kan nooit de bedoeling zijn.Tevens zouden ze het onpersoonlijke van de levering moeten veranderen. Als de bezorger niet zo anoniem zou zijn (al was het maar een nummer) dan kan er gericht worden gekeken naar het personeel dat er met de pet naar gooit. Nu denken ze dat ze dit gewoon kunnen maken.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 maand geleden - Goedemiddag,Bedankt voor uw bericht.U geeft aan dat uw zending gescand is als geleverd terwijl u niets heeft ontvangen. Mijn excuses voor het ongemak.Graag kijken wij met u mee. Wilt u daarvoor in een reactie uw traceernummer, postcode en huisnummer doorgeven?Alvast bedankt voor uw reactie.Hartelijke groet,Jip DHL Parcel Webcare

Reactie van de melder van de klacht JohnCAP

1 maand geleden - pakket 3SZAL000942435, Klaproos 41, 2992vl Barendrecht

DHL

Heeft op 17 februari 2020 om 11:52 geantwoord

Goedemorgen,

Bedankt voor je bericht.

Ontzettend vervelend dat u het pakket niet heeft ontvangen.
Voor ons zijn de bezorgers niet anoniem hoor, het is alleen dat we de namen (uiteraard) niet door mogen geven aan de ontvangers en we kunnen geen rechtstreeks contact met ze opnemen. We hebben wel een naamnummer die we door kunnen geven aan het depot om een klacht over de chauffeur in te dienen. Echter is een onderzoek, wat bij dit pakket noodzakelijk is, wat anders dan een klacht. Dit moet via de verzender opgestart worden omdat zij onze opdrachtgever zijn.

Ik hoop dat het pakket snel terecht is!

Judith
DHL Parcel Webcare

Goedemorgen,

Bedankt voor je bericht.

Judith
DHL Parcel Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door JohnCAP