Klacht: Pakket met medicatie ineens ontraceerbaar! Niet afgeleverd KWIJT! Spoed!

Dreackendal op 13 april 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vandaag zou er medicatie worden afgeleverd welke van dringende aard zijn. Vanavond tussen 18.00 en 20.00 uur op ons prive adres. Dit is via track and trace door DHL zelf bevestigd!!

Zojuist check ik nogmaals en krijg ik een melding dat het pakket niet kon worden afgeleverd omdat het servicepunt gesloten is.

Welk servicepunt???!!

Nooit een servicepunt opgegeven!

DHL maakt er voor de zoveelste keer een puinbak van. Klanten worden voorgelogen!

Gewenste Oplossing:

Wanneer de medicatie vandaag, om het even hoe, wordt afgeleverd!

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van

5 jaren geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw bericht. Aan de hand van uw adresgegevens kan ik niet nagaan om welke zending het gaat. Mocht het om een zending gaan die vanuit Nederland via DHL Parcel naar België is verstuurd, dan kunt u met behulp van het track trace-nummer op de website bpost.be nagaan waar uw pakket is geleverd. Particuliere zendingen worden in België namelijk door Bpost verwerkt. Mocht dat niet lukken, wilt u mij dan alstublieft het track trace-nummer doorgeven? Alvast bedankt voor de aanvullende informatie. Met vriendelijke groet, Harald Webcare DHL Parcel

Reactie van de melder van de klacht Dreackendal

5 jaren geleden - Pakket gaat worden afgeleverd bij een Bpost kantoor? Daar is het op zijn vroegst morgen. Dan moet ik wederom gaan aanvragen voor bezorgen. Gaat het als ik geluk heb donderdag mee naar sorteercentrum. Wordt het vrijdag verwerkt, zaterdagen geen levering. Dus maandag pas geleverd! Dat is 4 dagen zonder medicatie!! Wanneer passen jullie je communicatie systeem eens aan? Geef duidelijk aan met welke vervoerder het komt. Wanneer en een tijdspanne waarin. Jullie communiceren een levering van 18.00 - 20.00 uur in de avond aan. Als Bpost jullie vervoerder gaat zijn weet iedereen dat er nooit tussen 18.00 - 20.00 uitgeleverd gaat worden. Hier wordt er tussen 08.00 en 09.00 uur geleverd. Avonden worden er niet gewerkt. En Bpost is uitermate precies! Maar als ik niet weet wanneer en via wie een pakket komt, kan ik het door invaliditeit ook niet tijdig in ontvangst nemen. Met Bpost nog nooit problemen gehad. Met DHL veel te vaak. Communiceer duidelijker pas dat vreselijke track en trace systeem aan. Geeft te weinig, foutieve of zelfs geen informatie weer. Maak klachtenverwerking eenvoudiger. Een ding werkt dan weer wel uitstekend, klachten ontmoediging.... lange wachtijden en moeten graven naar informatie waar men terecht kan. Ook het verschuilen achter het feit dat de ontvanger geen opdrachtgever is en dat DHL heel makkelijk de ontvanger afscheept en doorstuurt naar de verzender. Let wel dat als er maar genoeg ontvangende partijen niets meer via DHL willen ontvangen het snel gedaan is. Ben werkelijk stijl achterovergeslagen van alle klachten hier. Les wederom geleerd. Jammer...

Bericht van

5 jaren geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw reactie. Uw antwoord maakt mij niet duidelijk óf dit inderdaad een zending is die via ons particuliere netwerk is verstuurd en die dus via Bpost geleverd wordt. Heeft u de zending op de website van Bpost kunnen vinden? Heeft u voor mij het traceernummer, zodat ik zelf de status kan nagaan? Alvast bedankt voor de aanvullende informatie. Met vriendelijke groet, Harald Webcare DHL Parcel

Reactie van de melder van de klacht Dreackendal

5 jaren geleden - Ik heb geen enkel idee wat het “particuliere netwerk” mag inhouden. DHL jargon beheers ik niet. Ja het pakket is bij Bpost aangemeld. Vreemd dat DHL dit zelf niet kan nagaan terwijl adresgegevens via dit klachtenforum zijn doorgegeven. Of kan men uitsluitend zoeken op verzendnummer? In dat geval zou een extra safety van ook kunnen zoeken op naam en adres niet geheel overbodig zijn.

Bericht van

5 jaren geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw reactie. Zendingen naar adressen binnen Nederland kunnen wij vinden op postcode en huisnummer. Voor zendingen naar adressen in België geldt dat niet. Met welk nummer kunt u de zending vinden op de website van Bpost? Alvast bedankt voor de aanvullende informatie. Mocht u via de website van Bpost inmiddels duidelijkheid hebben, dan verneem ik dat ook graag zodat ik deze klacht kan afsluiten. Met vriendelijke groet, Harald Webcare DHL Parcel

Reactie van de melder van de klacht Dreackendal

5 jaren geleden - Het lijkt mij, zolang ik geen pakket heb ontvangen, deze klacht geopend dient te blijven. Het feit dat het pakket zich nu binnen de logistiek van Bpost bevindt, ontslaat DHL nog niet van enige verantwoordelijkheid. Immers de opdracht is door verzender uitgegeven van DHL. Zoals door DHL zelf maar al te graag geopperd. Het contract is dus tot stand gekomen met DHL niet met de door jullie ingehuurde derde partij. De vindingrijkheid waarmee DHL voortdurend met woorden gochelt beginnen vervelend te worden. Beter gezegd: hetvoortdurend afschuiven op anderen. Steek de hand eens in eigen boezem en probeer het eens met een excuus als: Sorry!

Bericht van

5 jaren geleden - Goedemorgen, Op geen enkele manier proberen we ons van verantwoordelijkheid te ontslaan. We vragen u om informatie die we nodig hebben om u te kunnen helpen. Heeft u een zendingsnummer voor me? Mocht u dit niet hebben, neem dan contact op met de verzender zodat zij u van dit nummer kunnen voorzien. Met vriendelijke groet, Dion Webcare DHL Parcel

Reactie van de melder van de klacht Dreackendal

5 jaren geleden - Gisteren is het pakketje door BPost afgeleverd. Ik heb mij verbaasd over de arrogantie van uw bedrijf. Niet eenmaal heeft u inhoudelijk gereageerd. Er is geen enkele intentie getoond tot het maken van excusses aangaande de slechte communicatie met betrekking tot hoe en wanneer het bezorgd zou worden. De navolging van deze klacht is helemaal beneden peil. Er is niets opgelost en zelfs niets gepoogd. DHL sluit klachten wel heel erg graag en vooral zo snel mogelijk. Maar een klacht sluiten is iets anders dan het op te lossen. Statistieken en percentages van “zg opgeloste” klachten zijn belangrijker dan het daadwerkelijk probleem op te lossen. Arrogantie ten top! Nog eens extra onderstreept door de persvoorlichter van DHL bij Tros Radar! Kan hier slechts uit concluderen dat het policy is en geen ongelukkige uitzondering!

Bericht van

5 jaren geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw bericht. Ik snap heel goed dat u graag wil dat we het voor u oplossen. Echter hebben mijn collega's u meermaals om uw traceernummer gevraagd omdat het niet mogelijk was uw zending te vinden op uw adres. Omdat u deze niet door heeft gegeven is het voor ons niet mogelijk om er inhoudelijk op te reageren of om het op te lossen. Met vriendelijke groet, Judith DHL Parcel Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 13 april 2019 om 12:08 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht.

Wij hebben steeds bijzonder snel op uw berichten gereageerd en aangegeven dat wij u met behulp van het zendingsnummer meteen verder konden helpen. U heeft consequent geweigerd dit nummer door te geven. Om deze reden en vanwege het feit dat u het pakket inmiddels hebt ontvangen, beschouw ik deze klacht als opgelost en sluit ik deze.

Heeft u toch nog vragen? Neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice. De contactgegevens vindt u op dhlparcel.nl onder het kopje Support.

Met vriendelijke groet,

Harald
Webcare DHL Parcel

Dreackendal

Heeft op 18 april 2019 om 22:21 geantwoord

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Klacht is niet door DHL opgelost. Tijd en Bpost hebben het opgelost. Men blijft doorgaan over het zendingsnummer dat ik notabene aan DHL zou moeten verstrekken. 12 uur na verzending is DHL al niet meer in staat het door henzelf verstrekte nummer naar boven te halen. Zacht gezegd vreemd... DHL heeft het nummer nodig om de klacht op te lossen. Wellicht handiger deze in het vervolg langer te bewaren. Deze verantwoording niet uitsluitend bij de verzender, ontvanger of derde partij neer te leggen. U heeft het verstrekt, het is uw systeem van opvolging, uw verantwoording. Maar eens gaan we het niet worden. Vanuit DHL wordt deze klacht gezien als opgelost. Vanuit mijn gezichtspunt totaal niet. Omdat er steeds voorbij wordt gegaan aan de aard van de klacht. Dat is namelijk niet uitsluitend of het pakketje wel of niet is ontvangen, maar de wijze waarop én de hele gang van zaken van het behandelen van de klacht. Een daarvan is dat IK DHL aan hun EIGEN verzendcode moet helpen omdat DHL dat niet meer terug kan halen ondanks dat er over voldoende informatie wordt beschikt zoals naam, adres etc...

Er wordt afgeschoven naar de derde partij ( Bpost ) en de ontvanger.

Maar dit is al menig maal gezegd, doch antwoord blijft ten allertijde uit.

Kort gezegd, ontevreden over deze afhandeling !

Alle klachten die gemeld zijn door Dreackendal