Klacht: pakket kwijt en onbereikbare klantenservice”

op 09 februari 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Pakket kwijt, kan blijkbaar gebeuren, maar een oplossing ervoor krijg ik niet, ik wordt gewoon genegeerd door DHL. Na alle postnl perikelen is er weer een reus die zicht te groot voelt om goede service te verlenen.

Hoe moeilijk is het om gewoon terug te mailen of te bellen,
of een telefoonnummer bij klantenservice op de site te zetten.
Het is schandalig dat je een twitteraccount moet maken om snel geholpen te worden, terwijl die mensen die op twitter typen net zo goed ook mailtickets kunnen behandelen tussendoor. Twitter is gewoon schone schijn, klantenservice moet gewoon voor iedereen op hetzelfde tempo beschikbaar zijn.

Pakket vinden, bezorgen of retour, klant compenseren.

Gewoon niet discrimineren op communicatiekanaal en iedereen dezelfde service bieden, pakketzegel is ook dezelfde prijs.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 09 februari 2019 om 12:49 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Uw opmerkingen over de bereikbaarheid van onze klantenservice verbazen mij. Wij zijn op doordeweekse dagen van 8:00 uur tot 19:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 14:00 uur telefonisch bereikbaar. Het telefoonnummer staat gewoon op onze website, dhlparcel.nl. Klik daar rechtsboven op Support en u ziet de contactgegevens, waaronder het telefoonnummer. Afhankelijk van uw scherm moet u mogelijk een stukje naar beneden scrollen.

Op diezelfde pagina ziet u ook het formulier waarmee u ons een e-mail kunt sturen. Wij reageren dan in de regel binnen 1 werkdag. Ik heb gekeken of wij een e-mail hebben gekregen van het e-mailadres dat u bij uw klacht heeft doorgegeven, maar dit is niet het geval. Mocht u vanaf een ander e-mailadres hebben gemaild en is dit langer dan een werkdag geleden, dan heeft u hier inmiddels reactie op gehad.

Uiteraard kunt u ons ook via Twitter contacteren, maar gezien de zojuist genoemde andere contactopties is dat geenszins een vereiste om contact met ons op te nemen. Als u als via Twitter contact met ons heeft gehad, ga ik ervan uit dan ons webcareteam u inmiddels heeft geholpen.

Mocht u toch nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice. Zoals aangegeven vindt u de verschillende contactopties op onze website dhlparcel.nl via het kopje Support.

Ik attendeer u er ten slotte nog op dat u, mocht een pakket zoek lijken te zijn, beter contact op kunt nemen met de afzender. De afzender is namelijk altijd uw aanspreekpunt en naar u toe verantwoordelijk. Mocht er bij ons iets fout zijn gegaan, dan kan de afzender dat altijd bij ons aankaarten en om een onderzoek vragen, zodat u uw pakklet alsnog zo snel mogelijk ontvangt.

Harald
Webcare DHL Parcel