Klacht: Ophaal locatie is meer dan 50km ver!

op 04 oktober 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik kreeg van DHL bericht dat ik een besteld pakket kan ophalen bij een ophaal locatie. Deze ophaal locatie is meer dan 50 kilometer ver enkele reis! (Ugchelen – Zwolle). Dit is onacceptabel.

Pakket ophalen bij lokaal afhaalpunt of opnieuw aanbieden in de avond uren of in het weekend.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 04 oktober 2019 om 12:26 geantwoord

Goedemiddag dhr. Ebben,

Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat uw zending af te halen is bij de terminal in Zwolle en dat dit voor u een te lange rit zou zijn.

Tot mijn spijt kan uw zending niet geleverd worden bij een lokale Service Point. Service Points horen namelijk bij het particuliere netwerk, uw zending is in het zakelijke netwerk. Dit waarschijnlijk door de grote afmetingen of zware gewicht van uw pakket. Daarnaast worden zendingen in het zakelijke netwerk alleen door de weeks geleverd en uitsluitend tot 18:00.

Ik wil u adviseren om contact op te nemen met de afzender. De afzender zou voor u een derde afleverpoging in kunnen plannen, of eventueel het bezorgadres kunnen wijzigen.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Kamile

Heeft op 04 oktober 2019 om 13:06 geantwoord

Wat heeft jullie levering dan nog voor toegevoegde waarde? Ik bestel online omdat ik dagelijks aan het werk ben, en dan komen jullie het pakket alsnog overdag leveren. Vervolgens is de ophaal locatie nog verder weg dan dat de winkel zit!

Alle klachten die gemeld zijn door Danny