Klacht: (Niet) bezorging

Carlawigmans op 13 januari 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Drie zendingen, drie problemen.
Bij Eerste twee zendingen het afleverhuisadres gewijzigd in pakketautomaat. Pakketten bleven onderwezen werden vervolgens retour gestuurd.
Derde pakket was enorm mee gesmeten, onhoud zeer goed verpakt lag aan gruzelementen en het pakket werd Voorde deur achtergelaten.
In alle drie de gevallen moet ik het maar uitzoeken met de afzender.

Gewenste Oplossing:

Vergoeding van de inhoud en bezorgkosten van het kapotgesmeten pakket.

Een klantenservice die mij serieus neemt en waarbij een telefoongesprek mbt een klacht gratis is.
Een mogelijkheid om als ontvanger een klacht neer te leggen en niet verwezen worden naar de verzender. Een particulier neemt de moeite nog wel maar een leverancier helaas niet. Dus de ontvanger zit met het probleem.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 jaar geleden - Goedendag, Bedankt voor uw bericht. Hartelijk dank voor het melden van uw klacht. Wat ontzettend vervelend om te lezen dat dit mis is gegaan met drie zendingen. We kijken graag met u mee. Heeft u voor ons de zendingsnummers? Dit nummer begint vaak met JVGL, 3S, JUN, JJD of CY. En wilt u per zending aangeven wat er mis is gegaan? Voor vragen over een vergoeding en de verzendkosten wil ik u ook adviseren om de afzender te contacteren. Wij kunnen hierin niet meer voor u betekenen. De afzender kan dit verder met DHL oppakken en met u, de klant van de afzender, oplossen. Wij hebben geen gratis telefoonnummer voor klachten. U kunt bijvoorbeeld wel gratis via de live chat contact opnemen. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Jim DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht Carlawigmans

1 jaar geleden - Heb ik allemaal al via de chat gedaan. Antwoord u moet bij de verzender navragen wat er fout is gegaan. De leveranciers kon mij daarbij echter niet helpen. Ook kreeg ik als antwoord dat het pakket bij een volle automaat teruggaat naar de afzender en niet naar een servicepunt. (Volgens een andere opgeloste klacht is dit echter wel het geval). Tegenstrijdig dus. Ook u verwijst mij voor het derde probleem naar de verzender. Dus ook dit probleem valt niet op te lossen. Ik ben het zat. Wij komen er niet uit want er wordt niet meebewogen. Ik blijf ontevreden klant en zal waar mogelijk dhl vermijden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 13 januari 2023 om 14:32 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Bedankt voor uw reactie.

Uit uw verhaal begrijp ik dat uw laatste pakket beschadigd is aangekomen. We verwijzen in zo'n geval naar de afzender, omdat de afzender hier een schadeclaim voor kan indienen bij ons en u hier vervolgens in tegemoet kan komen. U bent de klant van de afzender en de afzender weer van ons. Vandaar dat schade via deze weg gemeld moet worden. Mijn oprechte excuses voor het ongemak dat u ervaart.

Hopelijk kan dit snel voor u worden opgelost! Ik wil u in ieder geval nog een prettige dag wensen.

Met vriendelijke groet,

Maud
DHL Parcel E-care

Carlawigmans

Heeft op 13 januari 2023 om 15:15 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

( marktplaats) Verkoper heeft veel moeite gedaan om goed verpakt te verzenden. Heeft betaald gekregen. Heeft zijn plicht goed gedaan. Gaat nu echt geen moeite meer doen, ergernis op de hals halen om dhl te bewegen. Ik de gedupeerde wil die moeite wel doen maar dat mag dan niet van dhl.

Alle klachten die gemeld zijn door Carlawigmans