Klacht: dhl kaan mijn huis niet vinden

nagstar op 18 januari 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik woon in een flat waarbij dhl regelmatig bezorgd, helaas al meerdere malen lukt het hen niet om bij mij te leveren (omdat ze eerst mijn adres ontkende en erna omdat ze aan de verkeerde kant van het gebouw gaan staan) en sturen ze het pakket retour afzender. Niet naar een DHL punt of iets, nee direct retour afzender.

Gewenste Oplossing:

Ik ben te vrede als DHL competente bezorgers aanneemt die mijn pakketjes in toekomst gewoon leveren en als dat niet lukt naar een DHL punt brengt ipv retour afzender te sturen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 jaar geleden - Goedemorgen, Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend dat uw pakketten niet worden bezorgd. Wij kijken graag met u mee waarom dit steeds misgaat en dienen een klacht voor u in. Zou u een zendingsnummer kunnen sturen dat begint met 3S, JVGL, JJD, JUN etc.? Hartelijke groet, Imane DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht nagstar

1 jaar geleden - CY201747863DE Volgens jullie klanten serves orgineel bestond mijn huisnummer niet en desondanks dat jullie regelmatig bij mijn flat genoten voor staan was uw laatste bezorger aan de achter kant van het gebouw volgens uw collega. En dan opnieuw waarom direct retour afzender en niet naar DHL punt?

Bericht van DHL

1 jaar geleden - Goedemorgen, Ik zie inderdaad dat er is genoteerd dat er een toevoeging mist, wat is uw postcode en volledige huisnummer? Dan kan ik kijken of de melding klopt of dat we een klacht moeten doorzetten naar de betreffende bezorger. Ik hoor het graag van u! Met vriendelijke groet, Lisa E-care Customer Service

Reactie van de melder van de klacht nagstar

1 jaar geleden - 8932PG, oostergoweg nummer 4, ik weet dat mijn buren nummers 4a t/m 4r zijn maar ik ben nummer 4 zonder toevoeging. En jullie zijn het enige bedrijf waarbij dit probleem zich voort doet, niet bij dpd, postnl, google maps en voedsel bezorgers kunnen mijn huis allemaal wel vinden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 18 januari 2023 om 13:54 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag mijnheer Wortelboer,

Hartelijk bedankt voor uw aanvullende informatie.

Gelet op uw aanwijzing dat uw adres geen toevoeging bevat, heb ik de klacht over de mislukte bezorging op uw adres doorgestuurd naar de manager van de bewuste chauffeur. Deze bezorger wordt aangesproken op het niet correct scannen van uw adres.

Helaas kan ik geen geretourneerd pakket onderscheppen om het op uw adres te laten leveren en raad ik u aan om bij de afzender een nieuw pakket te bestellen. Bij een fout van DHL, is het voor de afzender mogelijk het pakket met een nieuw aangemaakt label te versturen en de kosten van de 1e zending terug te vragen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben ingelicht, wens ik u een fijne middag toe.

Met vriendelijke groet,

Laura
DHL Parcel E-care

nagstar

Heeft op 26 januari 2023 om 19:46 geantwoord

Ik heb net contact gehad met de verzender en deze geeft aan dat jullie duitse collega's dit niet willen doen aangegeven dat:
Hey again,

sorry that it took so long. I called DHL couple times and explained everything
but there is one problem which causes them to say they´re neither refunding the
money or ship it for free. The parcel carrier marked the delivery as \"The
recipient has refused to accept the delivery\". Because of that DHL says its
our fault.
I had to pay 10€ to get the package and would´ve to pay annother 13,99€ to send
it to you.

For me it would be okay to split the 10€ in half, but this time you have to pay
for the delivery. If you want to, we could use UPS or DPD instead, but honestly
I prefer DHL. Also an idea would be to deliver it to a shop or parcel station
if you got some near you.

Greetings and sorry for the troubles caused by DHL

RA-Spielwaren

Ik heb zelf nog gevraagd wat hij bedoelde dat hij 10 euro moest bijleggen voor het ontvangen van het pakket. Maar hoe willen we deze situatie oplossen?

Alle klachten die gemeld zijn door nagstar