Klacht: DHl houd zich continu niet aan afspraken

op 09 september 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ons bedrijf doet al gedwongen 10 jaar zaken met DHL.
De koeriers van DHL komen vaak niet opdagen.
We ontvangen beschadigde pakketten of pakketten die door koeriers al open gemaakt zijn.
Vandaag 4 september was onze zending al om 07:15 in het aflever centrum.
De zending word dan niet met de ochtend koerier meegegeven.
Dan gaat de zending om 13:30 met de middag koerier mee.
Omdat deze producten voor een klant zijn blijven wij op de zaak wachten.
Om 20:16 komt er een melding dat ze ze zending alsnog vandaag geleverd zal worden.
Nu 21:57 nog steeds de melding dat hij vandaag geleverd word.
Wat duidelijk niet meer gaat gebeuren!

Het trieste van DHL is.
Dat als je een klacht meld je na een paar dagen een telefoontje krijgt.
Waar je een standaard verhaal te horen krijgt hoe het ze spijt en excuses waar je helemaal niks aan hebt.
Als je dan vervolgens om een schade vergoeding vraagt word er dood leuk verteld dat kan alleen de afzender doen.
Terwijl DHL dondersgoed weet dat wij als bedrijf de verzendskosten betalen.
En dat niet de afzender maar de ontvanger die vetraging en omzet verliest lijd.
Met een oplossing komt DHL toch niet.
Ik wil andere mensen waarschuwen voor deze praktijken.
Maak vooral gebruik van UPS , FEDEX.
Tenzij je het risico wilt lopen op gestolen, vermisten of pakketten die te laat bezorgd worden.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

2 weken geleden - Goedemiddag,Bedankt voor uw bericht.U geeft in uw bericht aan dat u veel problemen ervaart bij leveringen via DHL. Er is u in het verleden al vaker excuses aangeboden maar de situatie blijft bestaan. Uiteraard vind ik dat heel spijtig om te horen. Daarvoor toch mijn excuses.Ik heb op uw adres gezocht naar zendingen die aansluiten bij uw verhaal maar zie alleen maar zendingen die conform afspraken geleverd zijn. Graag ontvang ik van u in een reactie dan een aantal voorbeelden (traceernummers) waarbij u dergelijke problemen heeft ervaren.Wat betreft het aanvragen van schadevergoedingen. De verzendkosten van leveringen worden aan ons betaald door de afzender. Dat deze die doorberekend worden aan u door de afzender veranderd deze situatie niet. Omdat de afzender ons betaald en wij met deze partij een overeenkomst sluiten kan er ook alleen via die weg een eventuele vergoeding worden aangevraagd. Dit zijn dan ook geen vreemde praktijken maar een algemene gang van zaken binnen de logistiek. Dit neemt niet weg dat wij ons kunnen voorstellen dat wanneer er iets misgaat dit voor ontvangers ook erg vervelend is.Alvast bedankt voor de gevraagde voorbeelden in een reactie.Hartelijke groet,Jip Webcare DHL Parcel Nederland

DHL

Heeft op 09 september 2019 om 11:32 geantwoord

Goedemorgen,

Enige tijd geleden verzochten wij u om aanvullende informatie, zodat wij uw klacht in behandeling konden nemen. Aangezien u niet op dit verzoek heeft gereageerd, gaan wij ervan uit dat uw vraag inmiddels is beantwoord. Is dit niet het geval? Neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice. De contactgegevens vindt u op dhlparcel.nl onder het kopje Support.

Harald
Webcare DHL Parcel