Klacht: Bezorger belt niet aan

op 15 februari 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Via track and tracé gevolgd waar het pakketje is. Hier speciaal voor thuis gebleven. Heb in de ochtend gehoord dat er iets door de brievenbus werd gedaan. Loop naar beneden heen om te kijken wat het is… zie ik dat het een papiertje is van DHL waar op staat bezorger gemist. Ze bellen gewoon niet eens aan!!! Dit is niet de eerste keer dat ik dit mee maak. Deze bezorger doet zijn werk niet goed.

Wanneer er netjes wordt aangebeld

6 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

5 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

5 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 15 februari 2020 om 13:01 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

U geeft aan dat de bezorger niet heeft aangebeld maar direct een briefje in de brievenbus heeft achtergelaten. Mijn excuses voor het ongemak.

Als u gewoon thuis bent dan is het uiteraard vreemd om een dergelijk kaartje te ontvangen. Nu zal een bezorger niet snel alleen een kaartje achterlaten zonder aan te bellen. Het pakken van dit briefje, het invullen daarvan, het door de brievenbus stoppen en bij terugkomst op het depot het pakket weer uitladen levert geen tijdswinst op. Voor een bezorger is het dan ook handiger om het pakket gewoon netjes af te leveren. Wellicht heeft deze niet hard genoeg op de bel gedrukt en vervolgens een briefje achtergelaten.

Mocht dit nou onverhoopt vaker gebeuren, dan vernemen wij dat graag.

Laat het ons weten als u verdere vragen heeft.

Hartelijke groet,

Jip