Klacht: Afhaalpunt te ver uit mijn woonomgeving.

TinHa op 10 april 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn pakketten laat ik bij een afhaalpunt in mijn buurt bezorgen.Voor de tweede keer heb ik een melding gekregen dat ik het pakket bij een ander afhaalpunt kan afhalen.Ver uit de buurt.Opnieuw op een bedrijventerrein.Ik ben slecht ter been(70) en heb geen vervoer.Opnieuw zou ik een taxi moeten bestellen om een pakje op te halen.Helaas te duur om een pakket weer op te halen.Waarom geen afhaalpunt in de buurt als mijn aangegeven voorkeur vol zit?Er zijn voldoende afhaalpunten in mijn directie woonomgeving
Dit is helaas geen groene keuze,jammer.Ik mis bovendien de service.

Gewenste Oplossing:

Pakket in de een afhaalpunt in mijn woonomgeving te bezorgen.

Beoordeling 4/10 star-2 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

2 maanden geleden - Goedemorgen TinHa, Hartelijk bedankt voor uw bericht met de melding dat uw pakketten worden bezorgd op een bedrijventerrein ver uit de buurt van uw adres. Dit kan duiden op een levering via ons zakelijk netwerk en kunnen hierbij de pakketten niet worden geleverd bij buren of servicepoints in de buurt. Graag ontvang ik een aantal zendingsnummers van pakketten met deze afhaalpunt leveringen om u verder in te kunnen lichten. Een zendingsnummer kan worden opgevraagd bij de afzender van uw pakket en begint meestal met 3S, JVGL, JUN, JJD, CD, CY of eindigt op DE. Alvast bedankt voor de informatie en met vriendelijke groet, Laura DHL eCommerce E-care

Reactie van de melder van de klacht TinHa

2 maanden geleden - Goedemorgen Laura. Fijn dat ik een reactie krijg.Dank daarvoor. Zendingsnummer van het pakket is 3SHM 00005175604 Vriendelijke groet. Tinha Wiegman.

Bericht van DHL

2 maanden geleden - Goedemorgen Tinha, Heeft u toevallig de andere zendingsnummers van pakketten waarbij dit is gebeurd ook nog voor mij? Op deze manier kan ik de situaties vergelijken en u verder inlichten. Ik hoor graag van u. Met vriendelijke groet, Aïsha DHL eCommerce E-care

Reactie van de melder van de klacht TinHa

2 maanden geleden - Goedemorgen. Van het andere pakket heb ik geen zendingsnummer meer. Vriendelijke groet. Tinha.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 10 april 2024 om 17:09 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedendag,

Bedankt voor uw bericht.

Helaas moet een bezorger soms uitwijken naar een ander ServicePoint, dit kan bijvoorbeeld komen doordat een ServicePoint vol zit of een storing heeft. De bezorger kan niet zelf bepalen naar welk ServicePoint uitgeweken wordt, dit ligt aan de route van de bezorger.

Ik wil graag onze excuses bieden voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Dirk
DHL eCommerce E-Care

TinHa

Heeft op 10 april 2024 om 18:44 geantwoord

Beoordeling 4/10 star-2 (10)

Beste.Wat ik lees is een mediatraining.Wat ik mis is meedenken met de klant,en een oplossing voor de klacht te bieden.Teleurstelling!

Alle klachten die gemeld zijn door TinHa