Klacht: DHL zending niet te traceren en onduidelijk…

Nomen--Nescio op 08 december 2021 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 30 november 2021 heeft een verkoper een zending met tracking beginnende met LP en eindigende met DE afgegeven op een afgiftepunt van DHL ( Deutsche POST) in Duitsland. Tot nu toe blijkt dat de zending aldaar onaangeroerd zou liggen om opgehaald te worden. Bij navraag blijkt echter dat de zending allang is opgehaald maar op geen enkele daarvoor in aanmerking komende trackingwebsite is enige beweging en/of verandering gekomen. Het is nu volkomen onduidelijk waar de zending is en wie de zending beheert. Bovenal wanneer wordt het bezorgd of zal pogen dit te realiseren.?
In een tijd dat DHL pretendeert ( helicopter, vliegtuigen etc…) nog net niet met een Spaceshuttle de klant te bedienen zou dit niet moeten voorkomen…
Ik weet en ben mij ervan bewust dat zendingen ontvangen enige vertraging met zich mee kan brengen maar informatie voorziening zou daaronder niet moeten lijden.

Gewenste Oplossing:

Graag contact door de DHL klantencontactcentrum desnoods via dit platform voor het daadwerkelijke zendingsnummer voor meer duidelijkheid en onzekerheid weg te nemen...

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 08 december 2021 om 09:27 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht.

Wat balen om te lezen dat u het pakket niet kunt volgen. Ik kan dit zendingsnummer dat begint met LP helaas niet op uw adres vinden. De afzender hoort dit volledige nummer te hebben en met u te delen. Ik wil u vragen om hen hiervoor te contacteren. De pakketten met zendingsnummers die beginnen met LP worden meestal overgedragen aan PostNL. Wanneer u het volledige nummer heeft, kunt u de zending hier zoeken: https://tracking.postnl.nl/track-and-trace/

De afzender kan ook contact voor u opnemen met de lokale DHL voor meer informatie en een onderzoek.

Met vriendelijke groet,

Jim
DHL Parcel Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Nomen--Nescio