Klacht: DHL zadelt klanten op met haar eigen fouten

op 05 februari 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

DHL heeft een pakket niet afgeleverd omdat ze het adres niet konden vinden. Dit pakket was voorzien van een duidelijk adres dat wel bestaat.

Zowel de ontvanger als de verzender (ikzelf) hebben direct telefonisch contact gezocht met DHL:

1. Sorry meneer we kunnen er niets aan doen en het pakket niet tegenhouden.
2. Sorry meneer, u kunt geen manager te spreken krijgen.
3. Sorry meneer, we kunnen het pakket niet vasthouden bij de uitlevering als retour door de chauffeur

Wat betekent dit?

1. Het pakket komt bij mij retour.
2. Ik moet het opnieuw versturen en opnieuw kosten maken.
3. Ik moet achter mijn geld aan van de eerste verzending.

Kortom, ik moet een hoop tijd en energie steken in dingen omdat DHL weigert haar eigen fout op te lossen.

Dit is werkelijk de slechtste klantenservice die ik in jaren heb meegemaakt.

Wanneer u de onderstaande kosten betaalt:

1. Creditering verzendkosten t.w.v. € 10,25
2. Vergoeding tijd: 15 minuten bellen, 15 minuten retourpakket afhandelen, 15 minuten verzendlabel aanmaken, 15 minuten pakket opnieuw afgeven bij DHL Point. Totaal 1 uur.

Totale kosten € 10,25 + € 60,00 = € 70,15

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Heeft op 07 februari 2018 om 06:44 geantwoord

Ik heb u opdracht gegeven om mijn eigendom te vervoeren van A naar B. Daarvoor bent u ook betaald. U bent volledig in gebreke:

1. De goederen zijn niet afgeleverd.
2. De goederen zijn spoorloos.
3. Een claim is ingediend maar nog niet gehonoreerd. Ik heb nog geen geld retour.

Ik zie geen enkel initiatief vanuit DHL om mijn probleem op te lossen. U blijft zich verschuilen achter procedures. Het afsluiten van de klacht met de status opgelost is dan ook zeer voorbarig. Het probleem is helemaal niet opgelost!

Bericht van DHL

4 maanden geleden - Goede middag meneer Lievense, U geeft aan een claim te hebben ingediend voor een zoekgeraakte zending. Het onderzoeken en afhandelen van deze claim kan enige tijd in beslag nemen (zo'n 10 weken). Helaas kan ik dit proces niet voor u versnellen. U kunt eventueel bij de betreffende afdeling navraag doen of er al meer informatie bekend is. Met vriendelijke groet, Janneke DHL Parcel Webcare

Reactie van de melder van de klacht onvoorstelbaarslecht

4 maanden geleden - Prima, dan blijft de klacht maximaal 10 weken open staan tot u het probleem heeft opgelost. En nee, ik ga geen navraag doen. U heeft de klacht in behandeling dus u informeert mij. Laten we de zaken niet omdraaien.

Bericht van DHL

4 maanden geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw reactie. Graag kijk ik met u mee naar de status naar uw zending, kunt u mij het traceernummer toesturen? Indien er reeds een onderzoek loopt, verneem ik ook graag het casenummer van u. Vriendelijke groet, Sanne DHL Parcel Webcare

Bericht van DHL

4 maanden geleden - Goedemiddag, Nogmaals bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat u een claim heeft ingediend. Zoals aangeven kan de afhaling van klachten 10 - 12 weken duren. Uiteraard begrijp ik dat u graag meer informatie ontvangt. Ik zou u daarom toch willen verzoeken ons van het zendingsnummer / casenummer te voorzien. zo kan ik zien om welke zending het gaat. In afwachting van uw reactie, Met vriendelijke groet, Miranda DHL Parcel

Reactie van de melder van de klacht onvoorstelbaarslecht

4 maanden geleden - Ik heb inmiddels van de klachtenafdeling bericht gehad dat mijn claim in behandeling is genomen en er een schadevergoeding wordt uitgekeerd. Wat mij betreft mag de klacht afgesloten worden. Ik vertrouw er dan maar op dat dat ook daadwerkelijk op mijn rekening wordt gestort.

DHL

Heeft op 21 februari 2018 om 13:41 geantwoord

Goede middag,

Goed om te horen dat het inmiddels gelukt is met de afdeling claims. Er van uit gaande dat de klacht hiermee opgelost is ga ik deze nu sluiten.

Een fijne dag verder gewenst.

Janneke
DHL Parcel Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door onvoorstelbaarslecht