Klacht: DHL weigert actie te ondernemen bij verdwenen postpakket naar Israel

op 22 december 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

De klacht
25 oktober 2017 verzond ik met DHL parcel een pakketje met een boek voor iemand in Israel. 12 november 2017 : pakket is gecleared door de Israelische douane; volgens hun site (Israel Post) wordt het getransporteerd voor sortering ivm bezorging in Israel. Sindsdien (nu 13 december !!!) staat deze vermelding nog steeds bij Israel Post, bij DHL staat gewoon vermeld dat hij bij de bezorging in fase 3 zit…sinds 12 november 2017 zit dit pakket dus vast in het transportsysteem NAAR Israel Post.
Dhl zegt niets te kunnen, zogenaamd nu in handen van Israel Post, (heb de indruk van niet) een medewerker van DHL raadde me af een claimformulier in te sturen bij DHL want \’\’er gebeurde toch niets mee\’\’. De dag erna zei een medewerkster van de klantenservice van DHL dat ik dit juist wel moest doen…Ondertussen ben ik DHL en Israel Post al WEKEN aan het bellen en mailen. Omdat het pakket in de overlevering van DHL naar Israel Post is verdwenen, heb ik een request voor inquiry gemaakt, bij Israel Post een request nummer zou ik van hen krijgen, niet gehad. Op dit moment is Israel Post telefonisch onbereikbaar. DHL maakt zich van dit alles heeeeeel makkelijk af ! Het pakket is duidelijk zoek, het is nog niet eens officieel bij Israel Post, en het interesseert DHL niets !!! Zogenaamd \’\’niets mee te maken\’\’. DHL weigert iets te doen en wil niets doen !!!! Het claimformulier is begin deze week ingedient, ondanks de tegenwerking van hun klantenservice. Nog geen bericht op gehad…Een pakket met een waarde van E 64 is gewoon weg… Wanneer DHL dit gewoon laat zitten is het een waardeloos internationaal postbezorgingsbedrijf.

Na deze klacht bij een andere klachtensite te hebben ingedient, kwam DHL met de \’\’oplossing\’\’ dat ik een claimformulier zou insturen, dan zouden ze wat kunnen gaan doen…Ze hadden dat claimformulier op het moment dat ze dit antwoord gaven, al een week binnen ! Opnieuw een bewijs dat DHL WEIGERT zich in te spannen om echt een oplossing te zoeken.

DHL moet zijn verantwoordelijkheid nemen, en uitzoeken wat er met het pakket gebeurd is na 12 november in Israel, het is nog niet eens officieel bij Israel post, maar staat op transport om daarheen te gaan !!!! Het claimformulier hebben ze al een week binnen, ze zouden er eens mee aan de slag moeten gaan !!!
Het pakket zou op transport staan om naar Israel Post te worden getransporteerd, een status quo die al zo sinds 12 november !!! Het pakket moet nog \'\'gesorteerd worden\'\' voor bezorging in Israel, zo staat het vermeld op de site van Israel Post. DHL weigert tot nu toe elk onderzoek ! Ondanks dat dat claimformulier allang binnen is ! DHL moet ophouden constant onder actie nemen uit proberen te komen met smoesjes. Niemand bij Israel Post kan nakijken wat er gebeurt is, niet goed althans, DHL heeft zijn taak dus absoluut NIET CORRECT gedaan ! En doet zijn taak nog steeds niet ! DHL moet nagaan waarom het pakket niet door Israel Post bezorgd wordt !! Waar blijft het precies hangen ! Het pakket lijkt verdwenen na de douane in Israel gepasseerd te zijn. DHL moet zijn taak doen en het pakket achterhalen of vergoeden !

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 maand geleden - Goedemiddag, Bedankt voor het melden van uw klacht. U geeft aan niet geholpen te zijn door onze klantenservice. Helaas kan onze klantenservice u met deze zending ook niet verder helpen. Onze claims afdeling zal naar aanleiding van het formulier wat u opgestuurd heeft, voor u uitzoeken met Israel Post wat er met het pakket is gebeurd nadat het de douane heeft verlaten. Daarom is het heel goed dat u alsnog het claim formulier heeft ingestuurd. Uit uw bericht begrijp ik dat dit eerder was afgeraden, mijn excuses hiervoor. Onze claimsafdeling is wel degelijk de afdeling die internationale onderzoeken opstart. Zij zullen uw zending in behandeling nemen. We gaan voor u intern kijken of dit onderzoek al is opgestart. Zodra we een reactie krijgen van de afdeling claims komen we hier bij u op terug. Hartelijke groet, Tom Webcare DHL Parcel

DHL

Heeft op 22 december 2017 om 12:35 geantwoord

Goedemiddag,

Zojuist heb ik overlegd met een collega van de afdeling claims en deze geeft aan dat er een kleine achterstand is met de onderzoeken naar internationale zendingen. Zij zullen echter een uitzondering maken en uw onderzoek met spoed behandelen. Mijn verwachting is dat er binnen twee weken met u contact over opgenomen zal worden.

Hartelijke groet,

Tom
Webcare
DHL Parcel

Reactie van de melder van de klacht micha1

1 maand geleden - Terwijl er nog niets is opgelost, staat er al ''opgelost'' bij mijn klacht. Wat is dit nu voor onzin.

Reactie van de melder van de klacht micha1

3 weken geleden - De klacht is NIET ''opgelost'', er is alleen een (zoveelste) belofte gedaan ! ER IS HELEMAAL TOT NOG TOE N I E T S OPGELOST !!!!!!!! Klachten zouden niet als ''opgelost'' moeten verschijnen op deze site wanneer er alleen maar de zoveelste belofte wordt gedaan. Dat is een fout van Klacht.nl, en op zijn minst ernstige verdraaiing van de werkelijkheid van DHL

Heeft op 27 december 2017 om 12:27 geantwoord

De klacht is NIET OPGELOST !!!

Wanneer DHL iets als ''opgelost'' aanmeld, en alleen maar de zoveelste belofte heeft gedaan iets te zullen gaan doen, en het nog HELEMAAL NIET HEEFT GEDAAN, is ''opgelost'' een ONTERECHTE MELDING !!

DHL zou verboden moeten worden zaken als ''opgelost'' te melden wanneer dit nog helemaal niet het geval is.
In dit geval moet ik nog maar zien dat ze ook maar iets doen !
De zaak is pas ''opgelost'' wanneer het pakket is gevonden of wanneer DHL de schade vergoedt, eerder niet !!!!

Alle klachten die gemeld zijn door micha1