Klacht: DHL vraagt geld voor het niet bezorgen van pakketjes

op 17 juni 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Een bestelde fairfpone zou uiterlijk op 2 juni worden geleverd, mits gekozen werd voor DHL en een extra bedrag van €6,25 zou worden betaald. Via track en trace bleek de telefoon op 2 juni inderdaad naar ons onderweg, maar is daar niet aangekomen. Aan het einde van de ochtend vermeldde de site “adress closed”, terwijl ik toch de hele ochtend op het pakketje had zitten wachten en er met onze huisbel ook niets aan de hand is. Er lag dan ook geen briefje in de brievenbus dat de bezorger daadwerkelijk was geweest. Om te voorkomen dat hetzelfde patroon zich de dag erna zou herhalen heb ik contact opgenomen met zowel fairphone als DHL. Desondanks herhaalde het voorval zich op 3 juni opnieuw. Ook nu natuurlijk geen briefje in de bus. Ik was immers gewoon thuis en de bel functioneert nog steeds. Ik mag het pakketje nu bij het depot ophalen. 40km bij ons vandaan. Dat kan alleen niet op zaterdag of zondag. Vandaag is het vrijdag en het is niet duidelijk wanneer het pakketje weer in het depot aankomt vandaag. Fairphone zoekt naar een oplossing, maar vreest niet voor maandag te kunnen leveren….. met DHL…. DHL zelf doet helemaal niets, die verwijst naar fairfpone. Daar heb ik de telefoon immers besteld.

Als de fairphone op 4 juni wordt geleverd.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 28 juli 2016 om 10:16 geantwoord

Beste heer/mevrouw,

Carola
namens het webcare team van DHL Parcel

Alle klachten die gemeld zijn door MarHi