Klacht: DHL vezekerd versturen wordt afgewimpeld

op 02 juni 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik kan zeggen dat ik veel pakketjes verstuur naar het buitenland en een trouwe klant ben van DHL. Echter zit daar zo langerzamerhand verandering in te komen.

Het zit namelijk zo. Indien je met DHL een pakket verstuurd naar het buitenland, is deze verzekerd tot €500 indien het beschadigd of niet aankomt.

In het begin werd hier altijd makkelijk over gedaan. Maar gezien het feit dat ik mokken wereldwijd verstuur (ongeveer 400 per maand) netjes in noppenfolie en kranten; kan het wel eens gebeuren dat er een kapot gaat.

Hoewel dit in mijn ogen niet heel idioot is, denkt DHL nu dat ik hen oplicht.
Waar ze eerder alleen fotos van de schade nodig hadden; willen ze nu ook een foto van het CN23 formulier, ingevuld door het lokale postbedrijf in het land van bestemming (deze ziet er altijd precies hetzelfde uit als voordat het wordt opgestuurd)

Vervolgens krijg ik een mail dat ze NIET over kunnen gaan op vergoeding, omdat we in het land van de ontvanger geen melding is gedaan van schade. Zodra dit wel gedaan is zou ik een vergoeding krijgen.

Inmiddels heeft de ontvanger een melding proberen te maken maar zij zeggen dat de VERZENDER en dus DHL dit moet oplossen, en zij er niks mee kunnen.

Een grote afleidingsgezeur allemaal dus dit. Ik wil een vergoeding

Een oplossing incl vergoeding binnen 14 dagen

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 02 juni 2017 om 14:24 geantwoord

Goedemiddag Florence,

Bedankt voor het bericht. Je geeft aan dat je altijd tevreden bent geweest met de DHL, wat natuurlijk erg goed is om te horen. Er zijn nu alleen een paar situaties geweest waarin de mokken kapot zijn gegaan waar je geen vergoeding voor hebt gehad. Er is aangegeven dat dit niet mogelijk was omdat er geen melding is gemaakt door de ontvanger. Toen een ontvanger dit wilde melden werd er aangegeven dat dit via jou, de verzender, moest gebeuren.

Ik kan me goed voorstellen dat je dit niet prettig vindt. Ik wil hier heel graag samen met je naar kijken. Heb je misschien als voorbeeld een verzendnummer voor me van een dergelijke zending?

Ik hoor graag van je.

Groet,

Shannon, klantenservice DHL Parcel

Alle klachten die gemeld zijn door Florencevdvoort