Klacht: Dhl Rekent absurd hoge import kosten terwijl duidelijk op de factuur staat wat de waarde is

op 31 maart 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Dhl rekent absurd hoge import kosten.
Ik heb ter waarde van 51 dollar iets in China besteld.
Gisteren was ik niet thuis en werd het geleverd, we moesten €51 euro import kosten betalen.

Mijn vriendin heeft het geweigerd omdat ze niet wist waar het voor was.
Dhl komt het vandaag nog een keer proberen met afleveren, maar ook voor nu geld dat ik dit bedrag niet ga betalen.
Ik heb €40 verzendkosten betaald. Wat denkt Dhl?

Ik geprobeerd te chatten met Dhl, eerst tijd wachten en toen ik aan de beurt was alles gemeld aan Ilona maar totaal geen reactie. Je ziet ook totaal niet wat je stuurt. Chat werkt dus niet.

Dhl hoe gaan jullie dit oplossen?

Dhl moet redelijk import kosten reken, een bedrag hoger dan de aanschaf waarde slaat nergens op!

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Sander

6 maanden geleden - Onderhand weer bijna een week verder..... Ook op mails reageert Dhl niet. Wat een top bedrijf!!!

Bericht van DHL

6 maanden geleden - Geachte heer Toepoel,Aller eerst mijn excuses voor de late reactie. De BTW van 33,45 euro ( plus 17,55 aan administratiekosten ) wordt berekend aan de hand van de waarde en de transportkosten. Omdat uw verzender geen transportkosten op de douane papieren vermeld heeft wordt er een standaard tarief aan gehouden voor transport naar Nederland toe. Op de totaal waarde wordt de berekening gedaan. Ik begrijp uiteraard dat de kosten die gelijk staan aan het aankoop bedrag van uw zending onacceptabel hoog vind. U kunt eventueel als u de daadwerkelijk transportkosten weet na betaling en ontvangst om een herberekening vragen bij de belastingdienst.Mocht u het pakket in zijn geheel willen weigeren in verband met de kosten begrijpen wij dat uiteraard ook. Dan gaan wij in overleg met de verzender wat er mag gebeuren met uw zending.Ik hoop u zo voldoende geïnformeerd te hebben.Met vriendelijke groet, DHL Express Nederland

Reactie van de melder van de klacht Sander

6 maanden geleden - Beste Dhl,Jullie informatie klopt niet. De verzender heeft netjes de waarde op de verzendpapieren gezet. Hij heeft het pakket online aangemeld en moest hierbij de waarde opgeven. Kortom jullie hebben een fout gemaakt en ik ga er vanuit dat dit meteen gecorrigeerd wordt en dat jullie alsnog het pakket heel snel gaan afleveren.Ik heb bij een andere leverancier nagenoeg hetzelfde besteld, geleverd door Fedex binnen enkele dagen. De dag erop een factuur van €17.- aan invoerkosten. Fedex snapt het Dhl totaal niet. Dhl maakt er op deze wijze een verdien model van.Dit is nou al de 2e issue die ik met dhl heb. Laatste pakket vanuit Duitsland met een auto onderdeel, wekenlang zoek. uiteindelijk heb ik het onderdeel voor €300.- meer in nederland moeten kopen. Uiteindelijk was het pakket terug gestuurd naar de verzender met de mededeling dat mijn adres niet klopte. Mijn adres klopte 100%. De verzender moest terug zendings kosten betalen.Echt waar Dhl Schaam je!Voor mij nooit meer dhl , zakelijk en prive!!!

Bericht van DHL

5 maanden geleden - Geachte heer Toepoel,De waarde staat er inderdaad op. Alleen zijn de transportkosten ook nodig voor de berekening en die staan niet vermeld. Hierdoor zal er een bruto bedrag berekend worden en die vallen altijd hoger uit.Mijn oprechte excuses dat het niet goed verloopt allemaal.De verzender heeft nu opdracht gegeven om de zending te vernietigen. Mocht u de zending toch willen ontvangen, dan kunt u ons bellen via 088-0552000.Met vriendelijke groet,DHL Express.

Reactie van de melder van de klacht Sander

4 maanden geleden - Voor iedereen! De verzender heeft netjes de waarde van het product op de formulieren gezet van $47, Dhl vraagt schaamteloos €51 aan import kosten en vind dit dood normaal.Laat nooit meer iets verzenden via Dhl.Ik heb betere ervaringen met Fedex, die sturen een factuur na afleveren producten. zo zou het naar mijn idee ook moet.GEBRUIK NOOIT DHL !!!!!!

DHL

Heeft op 13 mei 2020 om 11:54 geantwoord

Goedemiddag,

Enige tijd geleden verzochten wij u om aanvullende informatie, zodat wij uw klacht in behandeling konden nemen. Aangezien u niet op dit verzoek heeft gereageerd, gaan wij ervan uit dat uw vraag inmiddels is beantwoord. Is dit niet het geval? Neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice. De contactgegevens vindt u op dhlparcel.nl onder het kopje Support.

Jan
Webcare DHL Parcel

Alle klachten die gemeld zijn door Sander