Klacht: DHL raakt pakket kwijt en vergoed nauwelijks iets

Tomsterrrr op 16 februari 2021 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Via Marktplaats heb ik een lamp verkocht (voor €35,-). Via DHL heb ik deze lamp verstuurd. DHL raakt vervolgens dit pakket kwijt en na talloze pogingen van mij (als verzender) om erachter te komen wat er met het pakket is gebeurd, krijg ik uiteindelijk te horen dat het pakket kwijt is geraakt.

Ik geef aan (door middel van screenshots) wat ik via Marktplaats heb verkocht, wat de overeengekomen prijs is, etc. DHL geeft aan dat het pakket niet verzekerd was en ik daarom recht heb op een vergoeding van €3,40 per kilo. De lamp woog 800 gram…

Daarnaast geeft DHL aan dat ik de kosten die ik heb gemaakt om te verzenden niet worden vergoed. Die zijn zogenaamd in de vergoeding verwerkt: ‘aangezien de vergoeding van de transportkosten inbegrepen is in de kilovergoeding van € 3,40 volgens de Algemene Vervoer Condities, ook als het totale bedrag daardoor lager uitvalt dan de verzendkosten zelf. Dit is dan ook de reden waarom wij niet apart nog de transportkosten vergoeden’.

Ik begrijp best dat een pakket kwijt kan raken, maar ik verwacht dan wel dat DHL haar verantwoordelijkheid neemt:

- Laat mij niet betalen voor een dienst die op dergelijk slechte wijze wordt uitgevoerd.
- Betaal uit naar (een deel van) de aangetoonde waarde. Een pakketje kan naar mijn idee nooit voor minder dan €3,40 aan waarde bevatten, omdat dan de verzendkosten (van €4,50) meer zouden zijn van de waarde van het pakket.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 16 februari 2021 om 18:33 geantwoord

Goedenavond,

Bedankt voor uw bericht waarin u aangeeft het niet eens te zijn met de vergoeding voor uw pakket. Ik kan daar helaas geen verandering in brengen, de claims afdeling gaat over de vergoeding. Mocht u het daar niet mee eens zijn dan kunt u reageren op de e-mail die u heeft ontvangen van de claims afdeling.

Mijn excuses voor het ongemak.

Ashna

DHL Parcel Webcare

Tomsterrrr

Heeft op 16 februari 2021 om 19:15 geantwoord

Makkelijk om te verschuilen achter een andere afdeling. Voor mij geen DHL meer in ieder geval.

Alle klachten die gemeld zijn door Tomsterrrr