Klacht: DHL Parcel wuift claim simpel weg.

op 17 augustus 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Verzending gedaan via DHL Parcel naar Engeland. Zending en goederen aangekomen maar dusdanig beschadigd dat goederen totaal onbruikbaar zijn geworden. Netjes een claim ingediend via de daarvoor beschikbare formulieren inclusief foto van de goederen en waarde van de goederen. DHL Parcel wil nu echter dat ik een CN24 formulier gaan aanleveren en ik moet mijn klant dus vragen (die niet blij is) om bij de lokale verzender zo’n formulier in te laten vullen. Mijn mening is duidelijk dat zo’n formulier bij een zending binnen de EU niet nodig is. Daarnaast betaal ik DHL Parcel voor het afleveren van goederen. Als DHL Parcel daarbij gebruik maakt van lokale transporteurs is dat prima maar niet mijn verantwoordelijkheid. DHL wuift echter simpel mijn klacht weg en hult zich in zwijgen.

Ik ben al tevreden als DHL Parcel mij de EUR 10,00 van de verzendkosten vergoed. Ik draai dan zelf wel op voor de kosten van de goederen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

3 maanden geleden - Beste meneer van Esdonk, Goed dat u hierover contact met ons legt. Dit ga ik graag even voor u navragen bij onze claimsafdeling. Heeft u toevallig een claimnummer gekregen? Op die manier kan ik bij de juiste persoon een navraag uitzetten. Graag verneem ik uw reactie. Vriendelijke groet, Thijs Webcare afdeling DHL Parcel

Reactie van de melder van de klacht Mijn Platenzaak

3 maanden geleden - Hoi Thijs, Nee, geen claimnummer want die afdeling neemt hem niet in behandeling, vanochtend heb ik een laatste poging gewaagd. Heb eigenlijk de hoop al wel opgegeven. Groeten John

DHL

Heeft op 17 augustus 2017 om 14:10 geantwoord

Goedemiddag,

Nogmaals bedankt voor uw bericht. Om uw claim in behandeling te nemen heeft onze claimafdeling allen gevraagd informatie nodig. Zoals aangeven missen zij op dit moment nog het CN24 formulier. Graag wil ik u verzoeken deze alsnog toe te sturen zodat zij uw claim kunnen behandelen.

Miranda
DHL Parcel webcare

Heeft op 17 augustus 2017 om 14:13 geantwoord

DHL Parcel dekt zich in door een CN24 document te blijven vragen. DHL Parcel huurt lokale transporteurs in en het is de verantwoordelijkheid van DHL Parcel hiermee te communiceren en NIET die van hun klanten (ik dus). DHL Parcel is totaal klantonvriendelijke en niet meewerkend (vorige jaar nog wel). Door deze actie zal ik geen gebruik meer maken van DHL Parcel (voorheen zo'n 50 a 60 zendingen per jaar). Zeer teleurstellende organisatie.

Alle klachten die gemeld zijn door Mijn Platenzaak