Klacht: DHL pakket blijft hangen op distributiecentrum

op 27 juni 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Wéér is het DHL die incapabel blijkt ook maar één zending vlekkenloos te laten verlopen. Dit keer gaat het om zending 013159015066,zwerft eerst 3 dagen door Duitsland, komt NL binnen, wordt verkeerd gesorteerd en vervolgens gebeurt er niets.

Standaard gaat het fout bij dit bedrijf, en zat wordt je van de slechte informatievoorziening en service die geboden wordt. Wekelijks ontvang ik veel pakketten via vrijwel alle aanbieders, nooit gezeur mee.

Post NL altijd stipte levering, DPD belt zelfs als de koerier het adres niet kan vinden of wanneer hij veel pakketten heeft op welke tijden er iemand aanwezig is, GLS ook altijd goed voor elkaar en duidelijk in de informatievoorziening.

En dan DHL wat een drama is dat zeg, vrijwel nooit een zending die zonder fouten verloopt, een kleine greep:
– pakket wordt geretourneerd, adres bestaat niet (melding vanaf distributiecentrum)
– afleverpoging mislukt: Adres onbekend (melding van bezorger)
– Status afgeleverd wordt gegevenin track en trace,niets binnen, geen briefje oid door de bus, blijkt een pakket van €2000,- 3 huizen verderop te staan in de straat.
– pakket wordt bezorgd tussen .. en .. (standaard klopt deze tijd niet, stuur dan niets!)
– uw pakket heeft vertraging opgelopen door een soorteerfout
– trackingonbekend
– pakket wordt retour gestuurd enz enz

En als er al bezorgd wordt is dit door een bijstandsmoeder in een chevrolet matiz, fiat panda of soortgelijk brik van >15 jaar oud met 5 pakketten erin. Zo wil je je als jezelf respecterend bedrijf toch niet presenteren.

En nu dus wéér een zending waarvan je maar weer moet afwachten of het 1,2,3,4 of misschien nog wel veel meer weken rond blijft zwerven.

wat een drama dit hele bedrijf; neem een voorbeeld aan je concurrenten; breng je foutmarge terug tot een procent of 2, zet een klantenservice op die ook daadwerkelijk service verleent en ga eisen stellen aan je inhuurkrachten en betaal ze daar ook naar. Hoe het nu gaat adviseer (smeek) ik al mijn leveranciers over te stappen naar een andere aanbieder, en binnenkort komt de dag dat ik geen zaken meer doe met leveranciers die verzenden via DHL.

Ga uw bedrijf eens van een andere kant bekijken!
Bijvoorbeeld de invalshoek: we zijn met andermans spullen op pad, daar zijn we zuinig op en dragen we zorg voor.

En ja, de kosten gaan voor de baten uit; investeer in uw verouderde infrastructuur en systemen. Op deze manier doorgaan is aflopende zaak.

De beroemde Deutsche gründlichkeit komen we bij Deutsche post helaas niet tegen

Ik ben tevreden wanneer dit bedrijf:
1. mijn zending z.s.m. bezorgd (laten we zeggen 2 dagen)
2. voor toekomstige leveringen de foutmarge terugbrengt van +-30% (schatting) naar een fatsoenlijke 0-2%
3. een klantenservice opstart die daadwerkelijk informatie geeft en niet de standaard reactie: we adviseren uw klacht neer te leggen bij de verzendende partij. En vervolgens zo snel mogelijk op te hangen.

Kortom zorg dat DHL (weer) een bedrijf wordt waar je van op aan kunt.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL