Klacht: DHL maakt er een bende van

op 28 juni 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op amazon.de had ik een plafondlamp besteld. Eenmaal uitgepakt bleek de verkeerde kleur te zijn geleverd. In overleg met de verkoper moest het pakket worden teruggestuurd naar Duitsland. Ik zou dan het aankoopbedrag + verzendkosten + retourkosten terugkrijgen. Op 26 april heb ik het pakket met nummer 274729698846 aangeboden aan DHL. Vervolgens is het pakket in Keulen verkeerd gesorteerd en weer teruggestuurd naar mij. Omdat ik zelf niet thuis was is het pakket ook weer door een familielid in ontvangst genomen.

Vervolgens heb ik de klantenservice gebeld, en zij verwezen mij naar het restitutieformulier op de website. Enige tijd later zijn de verzendkosten daadwerkelijk terugbetaald.

Daarna heb ik het pakket opnieuw verzonden (274729533412). Omdat de status van de zending na een week nog steeds op \\\\\\\”Die Auftragsdaten zu dieser Sendung wurden vom Absender elektronisch an DHL ubermittelt\\\\\\\” stond, ben ik opnieuw gaan informeren naar het verloop van de zending. DHL leek de zending helemaal kwijt te zijn, en er werd mij gevraagd een claimformulier in te vullen. De dag daarna verscheen er opeens toch nog een update op de track & trace. Het pakket was inmiddels in Duitsland, maar werd maar niet geleverd. Diverse foutmeldingen verschenen op de track & trace:

Do, 19.05.2016 11:50 Uhr — Die Auftragsdaten zu dieser Sendung wurden vom Absender elektronisch an DHL übermittelt.
Fr, 27.05.2016 13:16 Uhr Köln, Deutschland Die Sendung wurde im Start-Paketzentrum bearbeitet.
Sa, 28.05.2016 01:11 Uhr Dorsten, Deutschland Die Sendung wurde im Ziel-Paketzentrum bearbeitet.
Sa, 28.05.2016 07:32 Uhr — Die Sendung wurde in das Zustellfahrzeug geladen.
Sa, 28.05.2016 08:56 Uhr Deutschland Die Sendung wurde zurückgestellt. Die Zustellung erfolgt voraussichtlich am nächsten Werktag.
Mo, 30.05.2016 08:34 Uhr Deutschland Die Sendung wurde fehlgeleitet und konnte nicht zugestellt werden. Die Sendung wird umadressiert und an den Empfänger weitergeleitet.
Mo, 30.05.2016 08:56 Uhr — Die Sendung wurde in das Zustellfahrzeug geladen.
Mo, 30.05.2016 11:42 Uhr Deutschland Der Empfänger ist unbekannt.
Mo, 30.05.2016 11:54 Uhr Deutschland Die Sendung wurde dem Empfänger per vereinfachter Firmenzustellung ab Paketzentrum zugestellt.
Mo, 30.05.2016 20:13 Uhr Retoure Rücksendung eingeleitet
Die Sendung wurde im Start-Paketzentrum bearbeitet.
Mo, 30.05.2016 23:53 Uhr Köln, Deutschland Die Sendung wurde im Ziel-Paketzentrum bearbeitet.

Uiteindelijk zou het pakket WEER terug naar mij worden gestuurd. Dit terwijl het adres gewoon klopt, en de persoon ook gewoon op dat adres woont. Nu twee weken later heb ik nog steeds mijn pakket niet ontvangen en het is ook niet afgeleverd in Duitsland. De winkel gelooft inmiddels niet meer dat ze mijn retourzending nog gaan ontvangen.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht mvgansen1

6 maanden geleden - DHL heeft inmiddels het pakket aan mij teruggestuurd. Hiermee is het probleem echter niet opgelost. Volgens DHL is de ontvanger niet woonachtig op het opgegeven adres. Dit is onjuist. Blijkbaar is er bij DHL in het proces iets fout gegaan waardoor het pakket niet op het juiste adres is aangeboden. De winkel wil het product nu niet meer terugnemen omdat de retourtermijn is verlopen. Ik zit nu opgescheept met een lamp waar ik niets mee kan. Gewenste Oplossing: -Terugbetaling van 84,97 zijnde het aankoopbedrag van de lamp + verzendkosten + retourkosten (zie screenshot). -Een passende compensatie voor al het ongemak en de tijd die ik in deze zaak heb moeten steken.

Reactie van de melder van de klacht mvgansen1

6 maanden geleden - DHL heeft nog altijd niet gereageerd op mijn klacht. Heb de link naar deze klacht naar DHL gemaild.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL