Klacht: DHL levert niet en stuurt geen bericht

op 27 december 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb via een webshop wat besteld wat geleverd zou worden via DHL. Na 4 dagen (levertijd 3-5 werkdagen) kijk ik via de track-and-trace code waar mijn pakket is. Dan zie ik dat DHL 2 keer geprobeerd heeft het pakket bij mij af te leveren en dat het pakket nu klaar ligt in Arnhem (!) om afgehaald te worden. Wij hebben geen notitie in de brievenbus gekregen dat DHL aan de deur geweest zelf is. Ik woon in Ede en Arnhem is 25 minuten rijden met de auto. Contact opgenomen met DHL: vinden het erg vervelend, zullen er een aantekening van maken, maar we moeten het pakket toch echt zelf in Arnhem op komen halen.
Dit is het zoveelste leveringsprobleem bij DHL. Zowel privé als zakelijk heb ik meerdere pogingen gedaan pakken met DHL te ontvangen en te versturen; 75% van de gevallen gaat het mis en moet het uiteindelijk door een andere koerier opgelost worden of moet ik zelf ergens heenrijden om het te halen/brengen.
Het ontvangen van pakketjes van DPD, postNL en GLS op mijn adres gaat altijd zonder problemen.

Als DHL ofwel gewoon de dienst levert die ze zeggen te kunnen leveren, of in elk geval berichten dat ze het pakket niet hebben kunnen afleveren en je dan tegemoet komen om het op te lossen.
Zeker doordat ik herhaaldelijk problemen heb met DHL, kan dit niet meer een gevalletje van pech zijn.

4 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 27 december 2017 om 16:58 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Wat ontzettend spijtig dat het niet gelukt is het pakket bij u te leveren. Uw zending is verstuurd via het zakelijk netwerk om die reden doen wij twee leverpogingen. Daarna komt uw zending voor afhaling op de terminal te liggen. U geeft aan dat de zending niet bij u zijn geleverd. Excuses hiervoor. Volgens mijn gegevens heeft u de zending inmiddels afgehaald.

Miranda
DHL Parcel

Heeft op 28 december 2017 om 22:58 geantwoord

Beste Miranda,
Dank voor het antwoord. Ik ben benieuwd naar hoe het mogelijk is dat wij geen bericht hebben gekregen van de mislukte afleverpogingen. Daarnaast is er ook een DHL-parcelshop bij mij in de buurt. Ik vraag mij af waarom het pakket daar niet afgeleverd is. Dit zijn in mijn ogen 2 verbeterpunten voor jullie service.

Thalijn Wolters

Alle klachten die gemeld zijn door Thalijn