Klacht: DHL laat chauffeur voor de 2de keer voor niets rijden.

op 12 juni 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 5 juni een pakketje besteld wat door DHL bezorgt zou worden op een tijd dat ik niet thuis zou zijn. Dit kon ik pas aanpassen nadat ik de eerste bezorging gemist had. Hierna netjes doorgegeven wanneer ik wel thuis was zodat ze niet voor noppes nog een keer gingen rijden. Ook een 2de pakket op dit tijdstip laten zetten. En dan krijgen we een bericht van overmacht, hun oplossing, meteen inplannen op de volgende dag rond een tijd dat ik niet thuis ben. (Als ze vroeg zijn misschien wel maar DHL kennende zijn ze altijd wat later) Dus ik ga voor de 3de keer mijn bestellingen missen en laat DHL hun chauffeur voor de 2de keer voor niets rijden. Als dat niet efficiënt is….

Gewenste Oplossing:

Tja de oplossing, waarschijnlijk krijg ik ook het standaard zinnetje eronder met: Bedankt voor uw bericht. Tot onze spijt hebben wij de levering van uw zending moeten uitstellen wegens overmacht. Uw zending is daarom doorgepland naar de volgende bezorgdag. Dus mijn enige oplossing is: wil ik mijn bestelling dezelfde week nog ontvangen, eerst kijken wie het gaat bezorgen, staat er DHL dan kan ik beter ergens anders mijn bestelling gaan doen. Heb ik geen haast met mijn bestelling en vind ik het geen probleem om het over een aantal weken pas te ontvangen, dan mag DHL van mij wel komen. Is in ieder geval voor mij de laatste keer, liever PostNL die altijd netjes optijd is en met een betere oplossing komt als ik toevallig niet thuis ben dan gewoon maar klakkeloos weer in te plannen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 12 juni 2017 om 14:45 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,
Bedankt voor uw bericht.
Het is natuurlijk erg attent dat u zo meedenkt met onze bezorgers, helaas is er nog geen mogelijkheid om een overmachtsmelding te overtreffen door een levertijdsvak te kiezen. Hier zijn we wel mee bezig en hopen dan ook dat we dit gauw voor u en onze andere klanten kunnen oplossen. We gaan het vanavond nogmaals proberen tussen 18:00 en 21:00.
Met vriendelijke groet,
Lea
DHL Parcel Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Sschiecru