Klacht: DHL kwam uiteraard niet opdagen.

op 29 september 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een pakketje besteld bij DHL. OP 26-9 is een bezorgpoging gedaan maar was ik helaas niet thuis. Hiervan zit ook een briefje in de brievenbus. Hierna zou DHL op 27-9 komen. Ik heb de hele avond thuisgezeten, maar DHL beweert dat ik er niet was. UIteraard lag er geen briefje in de brievenbus.
Ik heb de klantenservice gebeld, omdat ik bang was dat ze misschien mijn adres niet konden vinden. Er is een speciale aantekening gemaakt bij het pakketje, met NOG meer uitleg (ik woon in de binnenstad van Utrecht, niet in de rimboe dus zo moeilijk is het niet) en werd mij de garantie gegeven dat het pakketje bezorgd zou worden.
Vandaag heb ik WEER de hele avond thuis gezeten en WEER beweert DHL dat ik niet thuis was.
De bel werkt, ik heb het zelfs gecheckt. Uiteraard is er WEER geen briefje afgeleverd. Mijn zes huisgenoten en ik zijn thuis en het is koopavond dus in de winkelstraat waar ik woon zijn alle winkels open, dus ” we waren bij de buren maar die deden niet open” , of ” we konden het niet vinden” is nu nog grotere onzin. Iedereen weet waar het is.
Maar ik kan naar mijn pakketje fluiten.

Ik ben tevreden als DHL mijn pakketje aflevert maar ook met een schadevergoeding komt aangezien ik al twee avonden verplicht thuis heb moeten blijven en garanties absoluut niet worden nagekomen

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 29 september 2017 om 15:03 geantwoord

Beste mevrouw Van Straaten,

Bedankt voor uw bericht.

U geeft aan dat er meerdere malen een onterechte niet thuis melding is gegeven. Als ik het adres dat u hier heeft ingevuld vergelijk met het adres in ons systeem, zie ik dat deze niet helemaal overeenkomen. Wellicht is dit de reden van deze meldingen en het niet ontvangen van een kaartje.

Daarom adviseer ik u om hier een meling van te maken bij de verzender van uw pakket zodat uitgezocht kan worden of het adres wel klopt en hier zonodig actie op ondernomen kan worden.

Janneke
DHL Klantenservice Webcare