Klacht: DHL komt eigen afspraken niet eens na

wil_ik_niet op 27 februari 2021 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Wij zouden gisteren 4 pakketten ontvangen die, helaas, allemaal met DHL bezorgd moeten worden.
We krijgen vervolgens eerst bericht dat deze pakketten 24 Februari tueen 10:00 en 14:00 bezorgd zullen worden, dat wordt later aangepast in 15:00 – 17:00 om dan alsnog niet geleverd te worden.
Vandaag (25 Februari) is het eenzelfde verhaal. Eerst zou het pakket voor 14:00 geleverd worden, vervolgens voor 17:40 en nu staat er dat de levering pas morgen (26 Februari) is.

Dit is uiteraard totaal niet acceptabel.
Ik snap dat het soms druk is en dat een bezorger een route net niet helemaal af kan maken, maar die pakketten dienen dan bij een volgende bezorging voorrang te krijgen.
Het ergste is nog wel dat ik als ontvanger van het pakket geen poot heb om op te staan want DHL wil, net als andere bezorgdiensten, alleen iets doen als degene die het pakket verstuurd heeft een klacht indient.

Ja, er wordt hier wel netjes op klachten gereageerd maar dat vertaalt zich niet in het oplossen van de klacht.
Wij hebben een bedrijf en zijn van leveringen van onze leveranciers afhankelijk om onze klanten te kunnen helpen. Maar met enige regelmaat moet ik klanten teleurstellen omdat bezorgdiensten gemaakte afspraken niet nakomen. Dat gebeurt helaas bij iedere beaorgdienst wel eens maar DHL steekt hier toch wel met kop en schouders bovenuit,

Als al die klachten aan het adres van DHL er eindelijk eens toe leiden dat de zervice verbetert

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van

1 jaar geleden - Goedemorgen, Bedankt voor uw bericht. Klachten worden altijd serieus opgepakt en doorgezet om de service te verbeteren. Excuses als uw zendingen een vertraging hebben opgelopen. Heeft u voor mij de track and trace codes van deze zending? Dan zoek ik uit wat hier precies gebeurd is. Ik hoor graag van u. Met vriendelijke groet, Mick DHL Parcel Webcare

Reactie van de melder van de klacht wil_ik_niet

1 jaar geleden - Hoi Mick, dank voor je reactie. Ik heb deze vraag ook bij de klantenservice ([email protected]) neergelegd maar krijg van daaruit dus totaal geen ractie. Het is jammer dat ik steeds weer de publiciteit op moet zoeken voordat er reactie komt. Het gaan om 4 barcodes: JVGL05762596429370081439 JVGL05818083522040555261 JVGL06015085262750602803 JVGL05818083659785638998 en ik zie net dat ze onderweg zijn en tussen 12 en 14 uur bezorgd worden - maar ja ... dat lees ik al twee dagen ... Rob

DHL

Heeft op 27 februari 2021 om 09:49 geantwoord

Goedemorgen Rob,

Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat het erg vervelend is dat deze zendingen tot twee keer toe zijn uitgesteld. Ik zie in ons systeem staan dat er op deze ritten 24 en 25 februari sprake is geweest van overmacht. Deze melding mag de bezorger alleen iets geven als er onverhoopt iets mis is gegaan tijdens de rit, ik begrijp uiteraard dat het vervelend is dat je daardoor je pakket niet ontvangt. Inmiddels is gisteren al een gedeelte van de pakketten geleverd zie ik. Hopelijk ontvangt u de rest ook snel, sorry voor het ongemak.

Christiaan
Webcare DHL Parcel

wil_ik_niet

Heeft op 27 februari 2021 om 10:04 geantwoord

Lijkt mij simpel. Ik heb de afgelopen tijd vaker klachten ingediend over de bezorging in Nijmegen en er is totaal niets veranderd.
Fijn dat de klantenservice het allemaal erg vervelend vindt maar dit lijkt niet te leiden tot het verbeteren van de dienstverlening.
Zoals al eerder aangegeven zouden pakketten die de eerste dag niet geleverd kunnen worden door \"overmacht\" bij een volgende bezorgpoging prioriteit moeten krijgen. Er rijden hier dagelijks 3 of 4 wagens van DHL over het terrein, dan moet het toch mogelijk zijn op spullen op z'n minst bij een tweede poging af te leveren.
Daarnaast is de track en trace informatie van DHL slecht en niet compleet.
Dit zijn voor ons, als bedrijf, redenen om niet voor DHL als vervoerder te kiezen. Helaas heb ik als klant niet altijd die keus.

\"Overmacht\": van diverse chauffeurs hoor ik dat de route dusdanig druk is dat ze moeite hebben om een route af te kunnen maken. Wij zitten op een bedrijventerrein, daar is na 18:00 vaak geen bezorging meer mogelijk. Ik heb diverse malen na 18:00 zitten wachten op leveringen waarvan de DHL Track & Trace aangeeft dat de bezorger onderweg is. Vaak komen ze dan niet meer langs, soms neemt een chauffeur de gok en dan neem ik hier some voor 3 of 4 verschillende bedrijven pakketten aan om die de volgende dag bij buur-bedrijven af te leveren.

Alle klachten die gemeld zijn door wil_ik_niet