Klacht: DHL kan de service die ze aanbieden niet eens bieden

op 18 december 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Hoewel het ondertussen meer uitzondering dan regel is dat het mis gaat bij het afleveren van een simpel pakketje via DHL, was het deze keer toch wel echt raak.
Een pakketje zou donderdag afgeleverd worden, maar er was niemand thuis. Vreemd… Mijn vriendin werkt vanuit thuis en heeft geen bel gehoord. De vrijdag avond waren we samen thuis en hebben we de hele avond geen bel gehoord. Toch weer zo een stom briefje in de bus…. Weet je wat? Gooi maar af bij een DHL service punt, we halen het wel zelf op als je te lui bent om aan te bellen. Maar zelfs dit is niet mogelijk! Aangekomen bij het service punt, ligt het pakketje er niet. De klantenservice zegt “dat ze het ook niet snappen en het er maandag moet liggen”. Maar maandag is de winkel gesloten. Dus kan ik tot dinsdag wachten, omdat DHL niet een pakketje kan bezorgen?

Ik zou tevreden zijn geweest als DHL hun fout toegeeft en de luie bezorger in kwestie, of een huidige bezorger die aan het werk is naar de opslag te sturen en het pakketje op te halen en alsnog bij mij thuis of op het service punt af te gooien, zoals het in eerste instantie al beloofd was. Ik zou blij zijn als niet iedere medewerker doet alsof ze van niets weten en machteloos zijn. Ik zou blij zijn als een klacht een keer serieus genomen zou worden en dat er dingen zouden veranderen. Ik zou blij zijn als DHL zich niet verbergt door te zeggen dat je klachten maar via de winkel moet doen en dat de winkel het wel afhandelt.
Als je soep besteld in een restaurant en er zit haar in, en de kok roept dan "ik snap het niet want ik ben kaal! Ik begrijp er niets van! Nieuwe soep maken? Ben je gek! Los je eigen probleem maar op!" Dan ga je er toch ook niet mee akkoord? Waarom is dit dan de mentaliteit van DHL die men ook gewoon accepteert?

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 18 december 2017 om 16:00 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Wat spijtig om te horen dat de levering van uw zending niet naar wens verloopt. Natuurlijk kijk ik dit heel graag voor u na. Zou u mij de traceercode willen sturen van de zending waar het omgaat? Deze begint meestal met 3S, JVGL of JJD?

In afwachting van uw reactie,

Miranda
DHL Parcel Webcare

Heeft op 18 december 2017 om 19:43 geantwoord

Hoi Miranda,

Het nummer is 3SGRW1526191

Volgens de Facebook "hulp" en de telefonische klanten"service" is het pakketje terug gestuurd omdat er om onverklaarbare redenen wat fout is gegaan in het systeem. Maar meer dan een nutteloze sorry kan ik niet verwachten van hun. Dus ik hoop dat er toch iets meer van u af komt.

Mvg,
Rik

Alle klachten die gemeld zijn door rhaanen