Klacht: DHL heeft volstrekt maling aan klanten

op 22 februari 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Gisteren zou ik een pakketje ontvangen dat afgeleverd krijgen door DHL-Parcel. Kreeg hierover een bevestiging van DHL met de vermoedelijke bezorgtijd. Dat was tussen 11:00 en 15:00 uur.
Rond 13:00 uur stond ik te kijken door mijn keukenraam en zag de auto van DHL aankomen. Maar hij reed gewoon voorbij en we hebben hem niet meer teruggezien. Eind van de middag gebeld met DHL en wat kreeg ik te horen? De chauffeur zegt dat u niet thuis was en weer weg is gegaan.
En dat terwijl ik hem langs heb zien rijden en zonder afwezigheidsbriefje? Keiharde leugen dus. Want volgens DHL paste het pakketje gewoon door de brievenbus, dus ik hoefde helemaal niet thuis te zijn.
Als je dan denkt dat DHL die liegende chauffeur dan opdracht geeft alsnog dat pakketje af te gaan leveren dan heb je het toch echt verkeerd. Die chauffeur aanpakken? Vergeet het maar! Nee, je moet maar een klacht indienen bij de afzender, die dan vervolgens bij DHL moet klagen. De wereld op zijn kop dus DHL!!!!!! DHL neemt dus een bezorgopdracht aan, stuurt een bevestiging van de levering via hen, maar laat de beoogde ontvanger gewoon in de kou staan. Kan je een dag later weer gewoon een groot deel van de dag thuisblijven.
En het ergste is nog dat ik afgelopen oktober exact hetzelfde heb meegemaakt met een af te leveren pakket bij mijn dochter in Den Bosch.
Een goede spreuk voor DHL:
Laat bezorgen via DHL, die verprutst het wel.

Gewenste Oplossing:

DHL moet z'n deze leugenaar van chauffeur de deur wijzen en als klanten klagen aktie ondernemen en niet de ontvangers van pakketten belazeren.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht G Z.

7 maanden geleden - Klacht nog steeds niet opgelost! Pakket nog steeds zoek en in 83der geval niet bezorgd.

Reactie van de melder van de klacht G Z.

7 maanden geleden - Klacht nog steeds niet opgelost en pakket niet bezorgd en of zoek bij DHL

Reactie van de melder van de klacht G Z.

7 maanden geleden - 22 febr Pakketje eindelijk boven water en afgeleverd op servicepunt. Zit nu een rode sticker op pakket dat het probleem is ontstaan door een "sorteerfout" en dat terwijl de chauffeur op de 20e had vermeld dat we "niet thuis waren". Hoe erg kan zo'n groot bedrijf toch volharden in huichelaarij naar hun klanten toe. Zowel de chauffeur als de dames achter de telefoon van DHL zitten je gewoon midden in je gezicht te beliegen en bedriegen. DHL: er zijn nog zoveel werkloze mensen die heel graag willen werken en die wel de moraliteit in zich hebben om klanten eerlijk en volledig naar waarheid tekst en uitleg te geven. Vervang deze loozers maar heel snel zou ik adviseren.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 22 februari 2018 om 14:05 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Bedankt voor het melden van uw klacht. Wat ontzettend jammer dat de bezorging van uw pakket niet in één keer goed is gegaan. Dit terwijl u wel een DHL bezorger door uw straat heeft zien rijden. Mijn excuses dat de zending niet is aangeboden.
In plaats van dat de zending nogmaals is aangeboden op woensdag is het pakket retour gegaan naar het sorteercentrum. Daar is het opnieuw gesorteerd en heeft het ook de rode sticker gekregen. Dit betekent dat het pakket nogmaals richting het depot toe moest voor uitlevering. Zo te zien heeft u het pakket vanochtend uiteindelijk af kunnen halen bij het DHL Servicepunt.
Ik heb een klacht doorgezet naar het depot over de bezorgpoging van afgelopen dinsdag en de retourzending van het pakket. U kunt er van op aan dat zij dit oppakken met de bezorger. Hopelijk ontvangt u de volgende zending het pakket wel gewoon netjes thuis.

Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.

Hartelijke groet,

Tom
Webcare
DHL Parcel

Alle klachten die gemeld zijn door G Z.