Klacht: DHL heeft een groot pakket verloren. Vier dagen later weten ze nog steeds niet waar het is

op 08 juni 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik wacht op een pakket van amazon.de. Het is ongeveer 150*50*50cm en €860 waard. Sinds zaterdag (21.05.2016) staat op the track&trace website: \”Pakket niet aangekomen op lokaal distributiecentrum, mogelijk door sorteerfout.\”

Sorry dat ik rest in het Engels schrijve. Mijn Nederlands is nog niet goed, maar ik kan antwoorden in het Nederlands begrijpen.

So anyway, I immediately contacted amazon.de, and they contacted DHL to start an investigation. I also contacted DHL twice, and all they told me is that I need to contact amazon.de.

First, how is it possible to lose a 150*50*50cm package? If it were PostNL, I\’d assume it was theft because the level of incompetence to lose such a huge package is nearly inconceivable. But given that it is DHL I am not so sure.

Second, after four days it seems rather likely that I will not receive the package anymore. What will DHL do about that?

Third, why is it even necessary for amazon to contact DHL before anything is done? DHL knows that the package is lost, and they seriously expect the sender to ask them to do something about it before they do anything? What do they think the sender and recipient would like them do? Would DHL really have done nothing if it weren\’t for amazon asking them to investigate?

Gewenste Oplossing:

Tevreden zal ik zeker in ieder geval niet zijn, maar voor het geval dat ik mijn pakket morgen ontvang zou ik een beetje minder boos zijn. Betere communicatie zou ook wenselijk zijn.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 28 juli 2016 om 09:39 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer/mevrouw,

Uw klacht op deze website heeft te lang geen aandacht van ons gekregen, hiervoor onze excuses. Gezien de plaatsingsdatum van de klacht gaan we deze sluiten. Mocht uw klacht nog van toepassing zijn dan graag deze opnieuw erop zetten. Wij gaan er dan meteen mee aan de slag.
Met vriendelijke groet,

Carola
namens het webcare team van DHL Parcel

Alle klachten die gemeld zijn door Jan Heufer