Klacht: DHL Express zending vertraging pakket waarde €6.900

op 28 juli 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Volgens de track and trace zou onze zending 25 juli bezorgd worden voor het eind van de middag. Ons pakket ter waarde van €6.900,- (ex btw) was immers al sinds 23 juli in Duitsland. Na een hele dag wachten veranderde de tracking op 25 juli. Ons pakket was per ongeluk naar Italie verzonden en zo z.s.m. terug worden gestuurd. Na vele keren contact te hebben gehad met DHL zagen wij dat de tracking op 26 juli veranderde en ons pakket zich in Brussel bevond.

I.v.m. een grote verbouwing in Brussel kan DHL ons pakket nog niet leveren. Ze weten ook niet wanneer ik hem kan verwachten.

Inmiddels is het vrijdag 28 juli en de tracking is niet veranderd. DHL kan nog steeds niet zeggen wanneer wij ons pakket kunnen verwachten. Volgens DHL is het ook niet mogelijk om ons pakket in Brussel op te halen..

Dit was voor ons de laatste keer dat wij iets met DHL lieten bezorgen. De bezorgdienst DHL (Express) is zeer onbetrouwbaar!

Wij willen z.s.m. onze zending t.w.v. €6.900,- en een gepaste schade vergoeding. Wij hadden immers voor deze Express zending €380,- betaald!

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 28 juli 2017 om 13:52 geantwoord

Goedemiddag,
Bedankt voor uw bericht.
Ik kan me goed voorstellen hoe vervelend het is om zolang op uw zending te moeten wachten en er vanalles fout lijkt te gaan. Helaas kan ik niet voor u uw dossier inkijken daar het zich om een Express dossier handelt. Ik adviseer u voor een tussenstand contact op te nemen met mijn collega's van Express via 088-0552000.
Lea
DHL Parcel Webcare

Reactie van de melder van de klacht BCS

2 maanden geleden - Klacht.nl, Hoe is het mogelijk dat de DHL de status naar opgelost kan aanpassen terwijl er niets is opgelost?

Heeft op 29 juli 2017 om 15:10 geantwoord

Lea, DHL beloofde mij vandaag om 11.03 dat ik binnen 30 minuten terug gebeld zou worden. Ik ben niet terug gebeld! DHL Express of DHL parcel is naar mijn idee gewoon DHL. De status mag gewijzigd worden naar NIET OPGELOST!

Overigens zie ik dat je op klachtenkompas wel reageert op klachten van DHL Express!

Link:

Alle klachten die gemeld zijn door BCS