Klacht: DHL Express 8056672315 & DHL Parcel CY910339190DE

op 10 juli 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Waardeloze eerste ervaring met DHL! 3 pakketjes verstuurd. 1 met express, 2 met DHL parcel. 1 pakketje kwijt in Utrecht en 1 pakketje met express verstuurd al 7 dagen overdue met minimale assistentie van klantenservice.

8056672315 Op 29 juni een pakket naar Zuid-Afrika verstuurd via DHL Express. De aankomst datum zou 3 Juli zijn. Op 3 juli echter pas een keer gebeld dat de douane factuur op een of andere manier niet gevonden was. Telefonisch uitgelegd dat hij in de plastic pouch zat op het pakketje. De meneer met wie wij spraken zou terugbellen als het niet gevonden was. Nooit een telefoontje ontvangen. Na 3 dagen toch zelf maar weer gebeld waarom de shipment nog steeds op hold staat? Meneer was ons vergeten terug te bellen, inmiddels weer 3 dagen voorbij. Opnieuw de douane factuur opgestuurd naar DHL. Telefonisch werd geconfirmeerd dat de zending deze avond nog zou vliegen (6 juli.) Volgende dag – Shipment nog steeds op hold. Weer gebeld. Een collega melde dat de douane factuur nooit was doorgestuurd en hij dit nu meteen zou doen en dat het vandaag allemaal verwerkt zou worden. Inmiddels 8 Juli – shipment weer on hold!! Weer een ander aan de lijn bij de klantenservice en mevrouw verteld doodleuk dat de douanefactuur nog mist en dat ik maandag maar moet terugbellen met degene die het in behandeling heeft!! Maandag is inmiddels 7 dagen na de dag dat het pakketje zou moeten aankomen en dan is het nog steeds Nederland niets eens verlaten!

DHL Parcel CY910339190DE is op 23 juni verstuurd en inmiddels kwijtgeraakt in Utrecht. Case nummer is: 03432427

De hulp van de klantenservice van DHL Express is uitermate teleurstellend. de hulp van de klantenservice van DHL Parcel was goed.

Geld terug van de Express zending. Deze zending was peperduur en daar hebben we met een reden voor betaald - het had er 3 juli moeten zijn. Een paar dagen te laat is nog, hoewel vervelend begrijpelijk - maar met de minimale hulp van de klantenservice die allemaal dingen beloven en uiteindelijk niks doen uitermate teleurstellend en inmiddels met tot maandag wachten zal dit minimaal 10 dagen overdue zijn.

Zo spoedig mogelijk zending CY910339190DE met case 03432427 lokaliseren en weer op de route krijgen. Indien dit niet mogelijk is dan houden jullie dit pakketje maar - geld terug inclusief inhoud en koop en verstuur ik het opnieuw. Dit zijn cadeau's voor verjaardag familie en het zou wel heel zuur zijn als het er niet op tijd is.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

4 maanden geleden - Goedemiddag, Bedankt voor het melden van uw klacht. Wat vervelend om te vernemen dat u met zowel DHL Express als DHL Parcel een slechte ervaring heeft met het versturen van uw pakketten. Wat betreft uw zending CY910339190DE die u met DHL Parcel heeft verstuurd heb ik de case nagekeken, hierin is helaas nog geen update bekend. Hou er rekening mee dat een case gemiddeld 5, maar maximaal 10 werkdagen in beslag kan nemen. Zodra er meer bekend is, wordt u op de hoogte gesteld door één van mijn collega's. Voor wat betreft uw DHL Express zending, zet ik uw klacht door naar een collega van DHL Express, mijn collega zal uw klacht hierover zo spoedig mogelijk beantwoorden. Met vriendelijke groet, Sanne DHL Parcel Webcare

DHL

Heeft op 10 juli 2017 om 14:24 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor het melden van de klacht over de verstuurde zending naar Zuid Afrika. Mijn excuses dat het fout is gegaan met de invoice, en dat uw zending een week lang in Nederland heeft gelegen zonder dat wij de juiste acties hebben uitgevoerd.

Ik zie dat u op dit moment ook contact heeft met mijn collega over de huidige status. Ik heb dit doorgegeven in het dossier, en ik zal mijn collega vragen om dit mee te nemen in het huidige dossier.

Met vriendelijke groeten,

Stef

Alle klachten die gemeld zijn door martijnschutz