Klacht: DHL en bezorger liegt

Veronique Driebeek op 09 april 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Woensdag 4 april 2018 heb ik bij HM een pakket met kleren besteld, deze zou door jullie op 7 april tussen 09.00 en 13.00 worden geleverd. Ik had ook nog eens om een specifieke levering gevraagd, die dag wilde ik dat het werd geleverd, daar heb ik nog extra voor betaald bij HM ook.

Toen ik rond circa 14.00 uur nog steeds niks had vernomen heb ik contact opgenomen met de klantenservice. Er werd mij verteld dat de bezorger wel onderweg, maar waarschijnlijk wat vertraging had en er over een halfuurtje wel zou moeten zijn. Hij was niet zoals die had gemoeten om 09.00 vertrokken, maar om 10.47. Een uur en zo’n driekwartier te laat is de chauffeur dus met zijn rit begonnen.

Vervolgens bel ik nog een keer rond circa 15.00 en kreeg ik te horen dat de klantenservice dicht was. Om 14.00 gaat jullie klantenservice dicht en kon je alleen nog via social media je beklag doen. Zo gezegd zo gedaan, hb ik contact opgenomen via Facebook. Natuurlijk kreeg ik daar geen reactie van die dag zelf.

Vervolgens kijk ik op de tracktrace van het pakket en zie ik staan dat de bezorger zogenaamd bij ons thuis is geweest om 16.00.

Ten eerste dat gewoonweg niet waar, niemand heeft aangebeld rond die tijd. Niemand heeft ook een briefje achtergelaten in de brievenbus dat de bezorger is gemist. Vervolgens zag ik doodleuk dat mijn pakket maandag tussen 09.00 en 15.00 zou aankomen.

Wat een belabberde service geven jullie, verkeerde informatie verschaffen via de telefoon. Daarnaast een klantenservice die om 14.00 sluit. En als ik rond die tijd contact op neem was het wel zo klantvriendelijk geweest als ze mij daarop even hadden gewezen.

Bizarre tijd ook om te sluiten, midden op de dag. En op social media reageren jullie pas na enkele uren zoals door Facebook is aangegeven. Tot slot, zie ik zonder enige berichtgeving als in een email dat het pakket maar is verschoven naar een andere dag. Schijnbaar had de chauffeur er even geen zin meer in, heeft eventjes ingevoerd dat die er was, maar he eigenlijk is dat niet de waarheid.

Nu mag ik hopen dat jullie maandag om 09.00 stipt op de stoep staan, niet te laat vertrekken en gewoon bereikbaar zijn, klantvriendelijkheid heet dat. En zo te lezen hier ben ik niet de enige met deze problemen, weinig mensen kunnen van jullie service wat goeds zeggen en hebben dezelfde problemen.

Ik ga proberen geen bestellingen te doen bij zaken waar jullie bezorgen, hele matige en belabberde service.
Wat een afspraak nakomen is voor jullie een hele lastige taak, erop vertrouwen kan je niet.

Ik hoop erg snel van jullie een reactie tegemoet te zien en een verklaring voor deze trieste service. En tot slot mijn pakket geleverd bij mijn voordeur, door een echte bezorger mede mogelijk gemaakt door een goed doordacht bedrijf.

Mvg,

Veronique

Als hun service op peil zou zijn en ze mijn pakketje gewoon naar de voordeur brengen, door een echte real life eerlijke bezorger, van een doordacht bedrijf. En niet een bedrijf wat alleen maar op leugens berust.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 09 april 2018 om 13:12 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat de levering afgelopen zaterdag niet juist is verlopen. Dit betreuren wij uiteraard ten zeerste. Hiervoor wil ik dan ook graag mijn oprechte excuses voor aanbieden. Uw zending is vandaag alsnog bij u geleverd.

Miranda
DHL Parcel webcare en klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door