Klacht: dhl chauffeur probberde me dood te rijden omdat hij haast had.

op 13 december 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vandaag fiets ik vrolijk in een dorpje in zuid holland genamd ter Aar. Ik kom bij een wegversmalling (vanwege werkzaamheden aan de weg). Ik zie niets aankomen en denkik kan door rijden. De hele straat is daar 30 km/u maximum snelheid. Komt daar van de andere kant een DHL bus aanrijden met minimaal 60km/u waarop ik niet geanticipeerd had. Ik zag zelf al dat dit mis kon gaan dus ik ging vol in de remmen op mijn fiets. De DHL chauffeur had blijkbaar heel veel haast en gaf enkel maar gas bij enremde niet , enkel maar meer gas erbij om mij van de weg te drukken.. De chauffeur had een lich getint uiterlijk. Hier bedoel ik verder niets negatiefs mee, maar het is slechts een ding waar u hem aan herkent (aangezien er wellicht meerdere chauffeurs rond rijden van uw bedrijf).. Het was een officiële grote gele DHL bus en hij heeft me letterlijk bijna dood gereden en had geen enkele intentie om te stoppen of te remmen of wat dan ook. Dit is bijna poging tot doodslag (maar ik ben niet dood en daar hebben jullie dan heel erg geluk bij).

Wat voor mafketels neemt u aan in uw bedrijf. Het enige wat me heeft gered is dat ik hem net aan kon ontwijken anders had het politie + amublance + pakketjes niet bezorgd geweest.

Het incident gebeurde rond 10:30 ofzo in ter Aar. Met al jullie track en race shit en jullie personeels bestand kunnen jullie vast wel achterhalen wie dat was.

Hij komt hier sowieso elke dag langs aangezien we hier een DHL punt hebben.

Wellicht dat het per ongeluk ging omdat hij druk zat te sms-en en te facebooken maar daar heb ik dus even geen boodschap aan aangezien ik op een haartje na bijna dood was.

Graag hoor ik van u of u hoort van mijn advocaat.

Reprimande voor de chauffeur en sancties als het nog een keer gebeurt.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 maand geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw bericht. Wat ontzettend spijtig om te horen dat u zo'n nare ervaring heeft met een van onze chauffeurs. Uiteraard is dit niet het rijgedrag dat wij van onze chauffeurs verwachten. Ik ben dan ook heel blij dat u dit gelijk bij ons meldt. Uiteraard wil ik u w klacht graag verder in behandeling nemen. Heeft u toevallig een kenteken kunnen noteren? In afwachting van uw reactie, Met vriendelijke groet, Miranda DHL Parcel Webcare

DHL

Heeft op 13 december 2017 om 13:49 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door taomacuzuh