Klacht: DHL bezorger gemist

op 03 april 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Bij ons in de wijk is het inmiddels de standaard regel geworden dat een DHL pakket met regelmaat 1 a 2 weken duurt als je wilt dat deze aan de deur wordt afgeleverd. Het alternatief is ophalen bij een ophaalpunt wat redelijk gaat, al is men bij ons in 50% van de gevallen ook daar het pakketje kwijt geraakt. Nu het actuele probleem, wij zitten in verplicht zelf quarantaine waarmee het ophalen van het pakketje geen oplossing is. Nu is het zelfde pakketje inmiddels voor de 3e keer aangemerkt als sorry wij hebben u gemist helaas. Dit op maandag, woensdag en donderdag. Daar komt bij dat men het pakketje op dinsdag kwijt was geraakt, het advies van DHL neem maar even contact op met BCC dan sturen ze een nieuwe op. Dit viel bij mij redelijk verkeerd door de ervaring uit het verleden en dat het om een pakket gaat van bijna 1000,-..

Ik ben te vreden als het pakketje met spoed in goede orde wordt afgeleverd en een verklaring hoe dit heeft kunnen gebeuren.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 03 april 2020 om 11:59 geantwoord

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht.

Ik begrijp dat het niet goed gaat met de bezorging van uw zending en dat dit vaker voorkomt. Dat is absoluut niet de bedoeling en mijn excuses dan ook voor het ongemak dat hierdoor is ontstaan.

Aan de hand van uw gegevens heb ik de zending bekeken en ik zie dat u hier ook eerder contact over heeft gehad met onze klantenservice. Uw klacht is dan ook uitgezet naar de leidinggevende van de bezorger. We zullen dan ook ons uiterste best doen dit niet weer te laten gebeuren en de zending proberen wij vanavond aan te bieden bij u.

Mocht het om de een of andere reden ook vanavond niet lukken, neem dan contact op met de verzender. Zij kunnen de klacht dan ook verder met ons oppakken. Mijn excuses in ieder geval voor het ongemak dat hierdoor is ontstaan.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Buse
DHL Parcel Klantenservice

Heeft op 03 april 2020 om 13:02 geantwoord

Beste DHL,
Het uitzetten van klacht richting de leidinggevende wordt nu voor de 3e keer gedaan, dit blijkt geen effect te hebben. Zoals u kunt zien wordt het pakketje ook op zeer aparte momenten afgemeld, als voorbeeld gisteravond om 22:15.
Waarom wordt geen intern telefonisch contact gezocht om te achterhalen wat er fout gaat?

Er is dinsdag na het eerste probleem ook direct contact opgenomen met de verzender, zij hebben een onderzoek gestart maar geven echter aan niks te kunnen doen omdat DHL een reactie tijd heeft van 5 werkdagen. Ik ben verre van te vreden over DHL omdat dit niet de eerste keer is dat wij problemen hebben met de bezorgers. Resulteren in pakketten zoals nu niet afleveren als ook pakketten kwijt raken.

Alle klachten die gemeld zijn door Dit is prive