Klacht: DHL berekent onterechte kosten

op 25 augustus 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een horloge besteld in de VS ter waarde van 25 dollar. DHL wilde bij aflevering 43 euro aan kosten innen. Er zat geen inklaring van de douane bij het pakje, DHL berekent zo maar wat. Ruim 20 euro aan inklaringskosten en 23 euro aan BTW. Dat is bijna 100% aan BTW. Dit slaat werkelijk helemaal nergens op. Waarschuwing aan iedereen: laat niets vervoeren door DHL van buiten de EU. U komt voor onterechte kosten te staan! Ik voel me behoorlijk genomen door DHL. Wat een tegenvaller. Denk je iets leuks te bestellen voor je vriendin. Word je opgelicht door DHL…

Als het pakje alsnog wordt bezorgd en als DHL normale kosten berekent. Tot en met 22 euro hoeft er geen BTW te worden betaald. De waarde van het horloge is 24 dollar 95. Dat is precies 22 euro. DHL moet ook een inklaring van de douane tonen en niet zomaar zelf wat berekenen.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 25 augustus 2016 om 15:08 geantwoord

Beste,

Als eerste mijn excuses dat u, uw zending niet naar tevredenheid heeft ontvangen.
Deze klachtensite wordt behandeld door de afdeling DHL Parcel. Uw zending is verstuurd in Nederland door DHLExpress. Het is voor mij dan ook niet mogelijk om u klacht naar behoren te beantwoorden. Ik wil u daarom vragen om uw klacht neer te leggen via het telefoonnummer 0880552000. Hier zijn ze instaat om uw klacht correct te behandelen.

Mijn excuses voor het ongemak.

Carola
DHL Parcel klantenservice