Klacht: DHL bepaalt restwaarde in haar voordeel

op 28 april 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Via de optie extra verzekerd tot 500 euro heb ik mijn 1 jaar oude telefoon met een nieuwwaarde van 700 euro via DHL verstuurd.
Het pakketje is opengesneden aangekomen bij de ontvanger, de telefoon was verdwenen. Oftewel diefstal van de DHL medewerker want ze kunnen aan het gewicht zien dat de telefoon er wel nog in zat ten tijde van aankomst in magazijn DHL.

Na wat gegoogle komt DHL met een restwaarde van 190 euro. Oftewel, een afschrijving van 510 euro in 1 jaar! Hiermee mag ik blij zijn aangezien \”T-mobile zegt dat de telefoon nog maar 47,50 euro waard is\”. Niet wetende dat T-mobile deze dan gebruikt voor de grondstoffen en dat niet niet echt een manier is om een restwaarde te bepalen.

Tevens spcialisten van de telefoonwinkel zeggen dat 190 euro een belachelijk laag bedrag is.

Een gemiddelde verzekeraar schrijft een mobiele telefoon gelijkmatig af in 3 jaar af. Dit is 233 euro per jaar. De telefoon was 1 jaar oud.

700-233=467 euro. DIt is dan ook het bedrag dat ik claim.

Dit lijkt me niet meer dan een redelijke en objectieve waardebepaling.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 28 april 2017 om 14:15 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Wat spijtig om te horen dat uw pakket niet juist is aangekomen. Dit betreuren wij natuurlijk ten zeerste. Op basis van uw bericht begrijp ik dat u inmiddels al een claim bij ons heeft ingedient. Helaas kan ik op basis van de gegevens in uw bericht niet zien om welke zending het gaat. Graag wil ik verzoeken het casenummer en het claimformulier te mailen naar webcare_parcel@dhl.com onder vermelding van refnr: 604292. Wij willen dit dan graag nader voor u onderzoeken.

In afwachting van uw reactie.

Miranda
DHL Parcel

Heeft op 07 mei 2017 om 20:11 geantwoord

DHL komt mij niet tegemoet in de schade. En dit terwijl zij verantwoordelijk zijn voor de diefstal van mijn telefoon. Ik wordt hier afgescheept met 190 euro. Dat is een waarde daling van 500 euro in 1 jaar!

Alle klachten die gemeld zijn door Rude87