Klacht: derde klacht over meterstanden (hoge proceskosten)

op 17 oktober 2011 over Enexis in de categorie Netbeheerder

Dit is de derde klacht over hetzelfde geval:
Doordat Enexis onze meterstand verkeerd geschat heeft bij het overstappen naar een andere energieleverancier kregen wij onterecht een hoge rekening van onze vorige leverancier.
Enexis heeft toegezegd (per mail) dat het zou worden rechtgezet nadat de meteropnemer langsgeweest zou zijn.
Dit is nu meer als een maand geleden en het probleem is niet opgelost.
Maandag gaat de vorige leverancier (greenchoice) verder met het vorderen van het bedrag van de rekening van het niet door ons gebruikte gas.
Dit zal hoge proceskosten met zich meebrengen.
In de eerste plaats kunnen wij die kosten niet opbrengen, en in de tweede plaats ben ik benieuwd of enexis die nu gaat betalen vanwege hun trage handellen.

Enexis moet contact opnemen met Greenchoice om te melden dat mijn meterstanden in de computer zijn gewijzigd.
Vervolgens moeten ze contact opnemen met mij om te melden dat de vordering niet doorgaat.
Daarna moet het openstaande bedrag worden verrekend met het geld dat ik tegoed heb van greenchoice omdat ik meer betaald heb alsdat ik aan gas verbruikt heb.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Enexis in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Enexis een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Enexis

Heeft op 06 juni 2012 om 15:19 geantwoord