Klacht: Defecte toestel Galaxy s7 edge

op 05 oktober 2016 over T-Mobile in de categorie Mobiele Telefonie

Beste,
Op 14 september 2016 breng ik mijn toestel binnen te tmobile weert voor reparatie. Mijn toestel word verstuurd en binnen de 2 weken krijg je antwoord. Een week later krijg ik een mail ivm het leveren van een nieuw toestel. Bij de levering merk ik op dat ik een s6 edge heb gekregen ipv een s7 edge. Na alles na te kijken valt het op dat er bij de aanmaak van de repair case een s6 edge is geselecteerd ipv een s7 edge.

Bij het binnen brengen van de net nieuw geleverde s6 edge maakt de collega een nieuw dossier aan en legt het probleem er ook in ui en stuurt een bijlage van mijn bon van de s7 edge. Hier staat het IMEI nr op van mijn s7 edge die ook op de repaircase werd geplaatst. Ik moest het toestel meenemen en er werd contact opgenomen met mij. De dag zelf krijg ik bericht van tmobile weert om het toestel ongeopend binnen te brengen zodat deze kan omgeruild worden met een nieuwe s7 edge.

Een aantal dagen later krijg ik van hun repaircentrum DYNAFIX een bericht dat mijn toestel niet gerepareerd word en dus word terug gestuurd. Hierop heb ik geantwoord en hun vermeld dat het opgestuurde toestel nieuw en verzegeld was en hier ook geen herstelling aan kon gebeuren. Ik verwees hem door omdat het dossier te bekijken zodat hij kon zien dat het om geen reparatie ging. Na alles uit te leggen krijg ik een bericht dat ik geen s7 edge heb maar een s6 edge en voor verdere vragen moest ik maar naar t mobile te weert.

Afgelopen vrijdag was ik terug naar t mobile weert gegaan om te kijken wat er misloopt. De collega daar kende mij ondertussen al en zei van maak je geen zorgen dit gaat om een misverstand ik maak alles in orde.

Vandaag kreeg ik een bericht dat mijn toestel terug is, ik neem contact met de klantenservice van tmobile om dit zeker te verifiëren anders bleef ik maar hele tijd op en af rijden. Eerst zeggen ze ja het toestel is aanwezig daarna zeggen ze van ja nee het is toch niet daar je word op de hoogte gehouden. Vandaag rond 14u30 had ik een gemiste oproep van tmobile weert en ze hebben een bericht ingesproken dat mijn toestel toch is aangekomen.

Eenmaal aangekomen in weert bij de tmobile shop was ik blij eindelijk na 3 weken mijn toestel terug, niet dus! De collega zei dat hij het liever niet had dat ik met dynafix had gemaild omdat het daar is geëscaleerd. Ik heb gewoon op hun mail gereageerd wat ook normaal is. In ieder geval omwille van die mails is er vanuit dynafix een toestel verstuur. Helaas toen ik het toestel kreeg en zag dat er gebruikers sporen aan zaten vroeg ik de collega of dit normaal was. Puur om mij af te schepen zeiden ze van ja dit is normaal. Je krijgt dus een gebruikt toestel mee wat niet van mij was en bovenop geen enkel aankoopbewijs dus nergens iets waarmee ik kan bewijzen dat mijn toestel eerlijk is. Ik moest het maar doen met mij oude bon maar die IMEI nrs komen ook totaal niet overeen.

Half uur geleden nam ik dus contact op met de klachten service van Samsung om verhaal te halen over deze situatie. Hun uitleg kwam totaal overeen met mijn vorige herstellingen in het verleden namelijk: of te wel word jou toestel gerepareerd en krijg je deze terug of te wel een volledige nieuwe toestel met een bon waarop dus het nieuwe IMEI nr komt op te staan. Uiteindelijk is dit in principe dit keer ook zo gelopen alleen omwille van de vergissing dat ik een nieuwe s6 edge heb gekregen ipv een nieuwe s7 edge. Ik heb alle mails nog als bewijs, ook het gesprek metde tmobile klantendienst, alsook de ingesproken berichten van medewerker van weert. De repaircases heb ik ook en natuurlijk de bon van mijn s7 edge.

Helaas zit ik hier met een gebruikte s7 edge zonder enkel bewijs en ja het is frustreren. Dit zijn niet de wettelijke garantievoorwaarden. Ik heb geduld gehad en heb 3 weken gewacht. Maar helaas word je van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik ben hier niet om speciale eisen te krijgen. Je krijgt garantie en dat gedurende 2 jaar. Maar dit keer ben ik nog nooit zo behandeld geweest. Oplossing was voor iedereen duidelijk. De nieuwe s6 edge omruilen naar mijn oud toestel of te wel een nieuwe s7 edge. Ik heb alleen maar hele tijd moeten rijden wat niet gratis is en ja het probleem is niet opgelost

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over T-Mobile

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over T-Mobile nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mbark.bizdi